شناسهٔ خبر: 46662761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واحدهای تولیدی قزوین برای جذب معتادان بهبودیافته اهتمام داشته باشند

قزوین - ایرنا - مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: شرکت ها و واحدهای تولیدی قزوین برای جذب بهبودیافتگان مواد مخدر اهتمام جدی داشته باشند تا زمینه بازگشت آنها به جامعه تسهیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی رحمانی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان البرز، افزود: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به بهبود یافتگان مواد مخدر باید انجام گیرد تا بهبودیافتگان پس از ترخیص از کمپ برای اشتغال آماده شوند.

وی افزود: همچنین باید برنامه های فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد برای بانوان و افراد سالم انجام شود تا از شیوع بیشتر اعتیاد در میان اقشار حساس جامعه جلوگیری به عمل آید.  

رحمانی تصریح کرد: با توجه به تعداد پاتوق های موجود در شهرستان البرز نیاز به راه اندازی شلترها و افزایش مراکز ترک اعتیاد احساس می شود و باید مسوولان شهرستان به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: سال گذشته بیش از هزار و ۱۵۰ تن انواع مواد مخدر در سطح کشور کشف شده که عامل اصلی آن، رشد فزاینده تولید و عرضه مواد مخدر در کشور همسایه افغانستان است.

مشاور استاندار با تاکید بر فرهنگ سازی برای مقابله با مواد مخدر، افزود: حمایت های مالی از پایان نامه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در سطح استان با موضوع راهکارهای مبارزه با مواد مخدر در دستور کار است و اطلاع رسانی برای دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انجام می گیرد.

نظر شما