شناسهٔ خبر: 46662745 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

گران‌ترین عمارت دنیا کجاست؟!+ عکس های جذاب

رکنا : عمارتی که در سال 1998 ساخته شد و به دلیل مساحت وسیع و امکانات ویژه گران ترین عمارت شناخته شد به فروش رفت.

صاحب‌خبر -

یک عمارت بسیار بزرگ در بورلی هیلز به گران‌ترین ملک ممکن تبدیل شده است.

به گزارش رکنا ، در این عمارت ۱۳ اتاق خواب و ۱۷ حمام و دستشویی بوده و قبلا به استیون اودوار-هزی تعلق داشته است. این خانه در ۲ فوریه در یک حراجی آنلاین به قیمتی نامعلوم به فروش رسید.

خانه گران

مالک قبلی این عمارت یعنی استیون اودوار-هزی که یک مولتی میلیاردر و رئیس شرکت Air Lease Corporation محسوب می‌شود عمارت بزرگش را در نوامبر ۲۰۲۰ در مزایده قرار داد. شرکت املاک Concierge Auctions که در مزایده این عمارت نقش داشت در این رابطه گفته است: «وقتی حراج به پایان رسید، قیمت این خانه به بالاترین میزان قیمت یک ملک در دنیا رسید.» این فروش بسیار پر زرق و برق نظر ۳۳،۰۰۰ نفر را از اقصی نقاط دنیا مانند کشور‌های ایالات متحده، کانادا، هلند، سوئیس، انگلستان، اسپانیا، بلژیک، اتریش و آلمان را به خود جلب کرد. اما پیشنهاد‌های نهایی از ایالات متحده و چین ارائه شد.

گرانترین خانه

قیمت نهایی حاصل از فروش این عمارت بزرگ نامشخص است، اما بالای ۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. متخصصان تخمین می‌زنند حداکثر قیمتی که این ملک به فروش رسیده است ۹۰ میلیون دلار بوده است. طبق صحبت‌های شرکت املاک مذکور، فروش این عمارت به ۱۰۰ هزار دلار ودیعه از طرف خریدار احتیاج داشته است.

ملک 10 هزار هکتاری به فروش رفت

طبق اعلام شرکت املاک Concierge Auctions این ملک ۱۰ هزار هکتاری دارای امکاناتی مانند اتاق بازی‌های ویدئویی، محلی برای نگه داری سگ‌ها، ۴ آشپزخانه در فضای باز و یک زمین تنیس در فضای باز دارد. این شرکت اضافه می‌کند که سقف استفاده شده در این عمارت از نوع سقف طاقدار بوده است. همچنین کف آن از سنگ مرمر و چارچوب‌های در نیز قوسی شکل ساخته شده‌اند و چندین شومینه هم در این خانه وجود دارد.

خانه لاکچری

امکانات گران ترین خانه جهان

گفتنی است این خانه دارای اتاق‌ها و فضا‌های متعدد با عنوان‌های جالب مانند اتاق غذاخوری، اتاق خانواده، اتاق نشیمن، سالن بدنسازی، تئاتر خانگی، کتاب خانه، اتاق صبحانه، اتاق خدمتکاران و اتاق خواب صاحب خانه است. این ملک که در بورلی شمالی حضور دارد دارای سه حیاط، جای پارک برای ۳۰ خودرو، مسیر پیاده‌روی و دویدن و استخر است.

به گفته شرکت املاکی که از آن صحبت کردیم، این عمارت در سال ۱۹۹۸ ساخته شده و از اخبار خوش به خریدار این خانه این است که در همسایه او دنزل واشینگتن، ادی مورفی و سیلور استالونه قرار دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
3 2

نظر شما