شناسهٔ خبر: 46662678 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

با دو پردازنده AMD و Intel

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴ معرفی شد

گجت نیوز

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴ – Microsoft Surface Laptop 4 در دو نسخه با پردازنده AMD و Intel و دو اندازه ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی معرفی شد.

صاحب‌خبر -
گروه IT: مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴ Microsoft Surface Laptop 4 در دو نسخه با پردازنده AMD و Intel و دو اندازه ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی معرفی شد.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴ معرفی شد
 
به گزارش بولتن نیوز به نقل از گجت نیوز، کمپانی مایکروسافت ساعاتی پیش رسماً از سرفیس لپ تاپ ۴ به عنوان نسل جدید لپ تاپ خود همراه با پردازنده‌های جدید رونمایی کرد. این لپ تاپ قرار است در دو نسخه مجهز به پردازنده‌های سری Ryzen 4000 ای‌ام‌دی یا پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل وارد بازار شود. فروش آن نیز از فردا ۲۶ فروردین ماه رسماً آغاز می‌شود.
 
مایکروسافت نسخه‌هایی از این لپ تاپ که به پردازنده شرکت AMD مجهز هستند را AMD Ryzen Microsoft Surface Edition نامیده است. دلیل این نام‌گذاری، استفاده از تراشه‌های نیمه سفارشی شده است که در عملکرد و توان، متفاوت از دیگر کامپیوترهای تجهیز شده به پردازنده‌های AMD ظاهر می‌شود. به طور کلی این لپ تاپ در دو نسخه ای‌ام‌دی با پردازنده‌های Ryzen 5 4680U و Ryzen 7 4980U و در دو نسخه اینتلی با پردازنده‌های Core i5-1135G7 و Core i7-1185G7 عرضه می‌شود. نسخه‌های ای‌ام‌دی به کارت گرافیک یکپارچه Radeon Graphics و نسخه‌های اینتلی نیز به کارت گرافیک یکپارچه Iris Xe Graphics تجهیز می‌شوند.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴ معرفی شد
در دیگر بخش‌ها این مدل دقیقاً مشابه سرفیس لپ تاپ ۳ است. شما ۸/۱۶/۳۲ گیگابایت رم LPDDR4X، حافظه تعویض شونده ۲۵۶/۵۱۲ گیگ یا ۱ ترابایتی SSD، یک درگاه USB-C، یک درگاه USB-A، یک درگاه Surface Connect، یک جک هدفون، وب‌کم ۷۲۰p، میکروفون دوگانه دوربرد، اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، وای فای ۸۰۲.۱۱ax و بلوتوث نسخه ۵.۰ را در اختیار خواهید داشت.

مدل ۱۳.۵ اینچی این خانواده رزلوشن تصویر ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل را ارائه می‌کند، در حالی که رزولوشن صفحه مدل ۱۵ اینچی ۲۴۹۶ در ۱۶۶۴ پیکسل است. ضمن این‌که هر دو نسبت تصویر ۳ به ۲ و ۱۰ نقطه لمسی را با پشتیبانی از قلم سرفیس (Surface Pen) را شامل می‌شوند.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴ در چهار رنگ و دو جنس بدنه مختلف عرضه می‌شود. شما حق انتخاب خوبی از بین رنگ‌های آبی، ماسه‌ای، پلاتینی و مشکی خواهید داشت. دو مدل آبی و پلاتینی با جنس آلکانترا هم قابل سفارش هستند که البته به مدل ۱۳.۵ اینچی محدود می‌شود. در مدل ۱۵ اینچی هم دو رنگ پلاتینی و مشکی با بدنه فلزی قابل سفرش هستند.

 
در مجموع ۲۲ گزینه پیکربندی مختلف برای خرید پیش روی مشتریان این لپ تاپ وجود دارد. ارزان‌ترین مدل برای خرید نسخه AMD آن ۱۰۰۰ دلار و برای مدل Intel نیز ۱۳۰۰ دلار است.

نظر شما