شناسهٔ خبر: 46662640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولین وقف سال ۱۴۰۰ در گیلان:

نیکوکار اهل انزلی یک واحد مسکونی را وقف نوعروسان کرد

رشت-ایرنا- مسئول فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه بندرانزلی از وقف یک واحد مسکونی توسط یک خیر اهل انزلی خبر داد و گفت: کارشناسان قیمت این واحد مسکونی با متراژ ۵۱ مترمربع را حدود ۵۵۰ میلیون‌ تومان برآورد کرده اند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام "مهدی بازدار" روز چهارشنبه در گفتگو خبرنگار ایرنا این وقف را اولین وقف استان گیلان در سال ۱۴۰۰ اعلام و اظهار کرد : فرانگیز کلانتری مقدم واقف انزلی چی اجاره نیم بهای این واحد مسکونی برای هر نوعروس به مدت دوسال را وقف روضه ابا عبدالله الحسین (ع) و اختصاص مازاد درآمد حاصل به ایتام بی سرپرست شهر، این واحد مسکونی را وقف کرده است.
وی جلب رضای خدا، به جا گذاشتن باقیات صالحات و کمک به زوجهای جوان را از اهداف این کار خیر عنوان و تصریح کرد : این بانو که خود سالها در منازل استیجاری زندگی کرده است می خواهد به این وسیله اندکی از مشکلات نوعروسانی که در این شرایط اقتصادی زندگی خود را آغاز کرده اند بکاهد.
حجت الاسلام بازدار ادامه داد :از اجرای طرح ایتام علوی در این شهرستان نیز خبر داد و خاطر نشان ساخت: در شب ضربت خوردن امیرالمومنین علی (ع) بسته هایی معیشتی در بین خانواده هایی که از ایتام نگهداری می کنند توزیع می شود .

مسئول فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه بندرانزلی در ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز ۱۴ نانوایی اقدام به پخت و توزیع نان رایگان در بین مردم شهرستان می کنند.

شهرستان بندرانزلی دارای ۳۰۰ رقبه ،  ۱۶ بقاع متبرکه و حدود ۷۱ مسجد شهری و روستایی است . 

نظر شما