شناسهٔ خبر: 46662523 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

لطیفی: تصمیم گرفتم به هر طریق ممکن استعفا بدهم/ رفتم تا آقایان به لیگ برتر صعود کنند

سرمربی مستعفی تیم چوکا تالش گفت: من رفتم تا برخی از آقایان که صحبت از صعود می‌کنند نفر مورد نظرشان را بیاورند و امسال به لیگ برتر صعود کنند.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی -  علی لطیفی، در مورد کناره گیری از هدایت تیم چوکا تالش اظهار داشت: زمانیکه هدایت چوکار را به دست گرفتم، گل زده و امتیاز نداشت و در بدترین شرایط ممکن بود. انقدر وضعیتش بد بود با هر کارشناس و مشاوری صحبت کردم گفتند با این تیم شانس نداری حتی ۵ امتیاز بگیری و قطعا سقوط می‌کند.

وی افزود: اما من این ریسک را قبول کردم. از همان ابتدا کار را طوری پیش بردیم که هفته به هفته وضعیتمان فارغ از نتیجه، از نظر شرایط بازی بهتر شد. علیرغم اینکه در پست‌های مختلف بازیکن نداشتیم. در هر بازی حداقل ۷-۶ موقعیت بسیار خوب خلق می‌کردیم اما گل نمی‌زدیم و بعد یک توپ می‌آمد و وارد دروازه‌مان می‌شد. طوری بازی می‌کردیم که به جز دوبازی که یکی را بردیم و یکی را هم باختیم، در بقیه بازی‌ها همواره یا پا به پای حریف بودیم یا اکثرا تیم برترزمین بودیم.

سرمربی مستعفی چوکا گفت: مقابل تیم‌های مدعی مثل مس کرمان یا هوادار تیم برتر بودیم. با بادران تا دقیقه۹۰، دو بر یک جلو بودیم، از دقیقه ۹۰ تا ۹۳ به دلیل کم تجربگی بازیکنانمان سه توپ آمد و وارد دروازه ما شد. در ۵ بازی، دقیقه ۹۰ به بعد گل خوردیم. بیشتر بازیکنان ما کم تجربه هستند و حتی تجربه بازی در لیگ یک را هم نداشتند به همین خاطر نتوانستیم نتیجه‌ها را حفظ کنیم. تیمی که سال گذشته در لیگ۲ قهرمان شد همه بازیکنان اصلیش رفتند و بازیکنانی که در لیگ دو ذخیره بودند امسال برای ما فیکس بازی کردند. یعنی در این حد کمبود بازیکن داشتیم و تیم خوب بسته نشده بود. مشکلات مالی فزاینده و از طرف دیگر داوری‌ها هم همواره به ضرر چوکا بود.

لطیفی با اشاره به مسائل داوری تصریح کرد: من گفتم داوران ما پاک هستند اما ۱۰درصد آن‌ها سالم نیستند. مانند آنچه که درجامعه مربیان، بازیکنان و خبرنگاران وجود دارد. حرف غلطی هم نزدم. همین حرف من باعث شد که داوران عزیز ما شمشیرشان را از رو بستند و پدر تیم ما را درآوردند. در بازی با ملوان توپ از نیم‌متری به دست بازیکن ما خورده و داورپنالتی گرفته در حالیکه هیچ کجای دنیا این توپ را پنالتی نمی‌گیرند.

وی در مورد رشد کیفی چوکا اظهار داشت: روند رشد ما بسیارخوب بود. زمانیکه آمدیم رسانه‌های تالشی او همچنین گزارشگر شبکه باران گفتند با توجه به وضعیت وخیم تیم اگر ۱۵ امتیاز در نیم‌فصل اول بگیرید شاهکار است. حقیقتا هم این اتفاق شاهکار بود ولی فراتر از شاهکار عمل کردیم و ۱۹ امتیاز گرفتیم که هیچ کس باور نمی‌کرد. با تمام تیم‌هایی که بازی کردیم مربیان و بازیکنانشان گفتند چوکا یکی از بهترین تیم‌هایی بود که جلوی ما بازی کرد. آخرین بازی که دیروز با استقلال خوزستان بود به گواه سرمربی و بازیکنان این تیم که دوم جدول هستند، بهترین تیمی که مقابلشان ظاهر شد چوکا بوده، ما دیروز ۱۳ موقعیت گل مسلم داشتیم که آمار خارق‌العاده‌ای در لیگ یک است اما از این موقعیت‌ها فقط یک گل زدیم.

لطیفی افزود: وظیفه من سرمربی این است که توپ را به ۱۸قدم حریف برسانم بعد از آن خلاقیت و شم گلزنی بازیکن است. متاسفانه روی اشتباه مهلک دروازه‌بانمان هم دو گل بد خوردیم. ۴ توپ آوردند که سه توپ گل شد. واقعا فاجعه بار است. در تمام دنیا برای نقد مربی نوع فوتبال تیم را نگاه می‌کنند. شکل فوتبال ما طوری است که همه می‌گویند چوکا می‌تواند بین تیم‌های خوب باشد و اصلا به سقوط فکر نمی‌کنند.

سرمربی مستعفی چوکا در مورد بازی های بد تیمش گفت: دوبازی، بدترین بازی‌های ما بود. یکی با ملوان در هفته گذشته که مجبور بودیم مقداری بدنسازی کنیم به همین خاطر بدن بازیکنان سنگین بود ولی با این شرایط بازهم در نیمه دوم از حریف برتر بودیم و چندین موقعیت خلق کردیم. یک بازی هم در نیم‌فصل اول مقابل نود ارومیه بود که بردیم اما من راضی نبودم. تیم نود از ما بهتر بود. در باقی مسابقات ما از حریفان برتر بودیم اما نتایج آنطور که انتظار داشتیم نبود و دلایل آن هم همانطور که گفتم به داوری‌ها و همچنین اشتباهات فردی و کم تجربگی بازیکنانمان مربوط است.

وی با اشاره به ترمیم تیم در نیم‌فصل دوم عنوان کرد: با توجه به اینکه ۱۹ امتیاز گرفتیم با خیال راحت سعی کردیم چند بازیکن جذب کنیم و می‌دانستیم تیم ما شرایط خوبی پیدا می‌کند. دیروز تالشی‌ها دیدند که چه تیم فوق‌العاده‌ای داشتیم. کسب ۱۹ امتیاز از یکطرف برای ما با شکوه بود اما از طرف دیگر برای عده‌ای توهماتی را ایجاد کرد. کسانی که روز اول آرزو داشتند این تیم به هر طریقی بماند، گفتند این تیم باید صعود کند و چرا ما باختیم؟

لطیفی در مورد انتظار برای صعود چوکا اظهار داشت: این مساله در مخیله من نمی گنجید. این حرف بعد از بازی با ملوان مطرح شد که من همانجا اعلام کردم فراتر از انتظارات نتیجه گرفتیم و این توقعات به وجود آمده، این نشان می دهد ما کارمان را خوب انجام دادیم. لذا بعد از بازی با ملوان استعفا دادم. مدیریت قبول نکرد تا شب قبل از بازی با استقلال خوزستان که گفتم چه ببرم، چه مساوی کنم و چه ببازم از این تیم می‌روم. چون ماموریتم را انجام دادم. تیم در بهترین شرایط است و قول می‌دهم هرکسی بیاید نتیجه می‌گیرد.

وی افزود: سعی کردیم با کمترین امکانات و نیرو اهدافمان را پیاده کنیم تا در نیم‌فصل دوم برداشت کنیم. یعنی در نیم‌فصل اول کاشتیم که در نیم‌فصل دوم برداشت کنیم ولی متاسفانه توقعات وحشتناکی ایجاد کردند که عمدتا هم دوستان و هواداران تالشی نیستند. افرادی هستند که خط می‌گیرند. دیدم این فشار حتی روی مدیریت هم ایجاد شده است. با توجه به اینکه با چوکا خوب کار کرده بودیم، در نیم‌فصل دو سه پیشنهاد خیلی خوب داشتم اما چون ماموریتم هنوز تمام نشده بود و باید اسکلت خوبی را برای فصل آینده درست می‌کردیم، در چوکا ماندم.

لطیفی تصریح کرد: اما وقتی این شرایط را دیدم، علیرغم اینکه قرارداد و برنامه ۳ساله داشتم تصمیم گرفتم به هر طریق ممکن استعفا بدهم. خوشحالم به جز تعداد اندکی که دنبال فرد دیگری بودند و اهداف دیگری داشتند و از روز اول مدام تیم را تخریب می‌کردند. آخرین آن‌ها بازی با ملوان بود که با یک پنالتی مشکوک در خانه حریف باختیم اما صحبت از این کردند که این تیم باید صعود کند ولی تیم صعود کننده نیست. برایم سخت بود که انقدر فرافکنی می‌کنند و روی بازیکنان فشار ایجاد شد.

سرمربی مستعفی چوکا افزود: من گرگ باران دیده هستم و این مسائل و افراد را می‌شناسم. ولی این فشارهای وحشتناک عاملی شد که بازیکنان تمرکزشان را از دست بدهند. ۱۳موقعیت هیچ تیمی تا به حال روی دروازه استقلال خوزستان ایجاد نکرده، این را می توانید از خلیفه اصل و بازیکنان استقلال خوزستان بپرسید. آن هم نه موقعیت‌های نصفه و نیمه، موقعیت‌های مسلم گلزنی. یک فوتبال صددرصد مالکانه و زیبا ارائه دادیم و همه افرادی که بازی را به صورت اینترنتی دیدن یا خبرنگارانی که در ورزشگاه بودند لذت بودند. فراتر از لیگ یک و شاید فوتبال ایران بازی کردیم ولی نتیجه این فشارها این است که بازیکنان تمرکزشان را از دست می دهند. از ۱۳موقعیت فقط یک گل زدیم و از ۴ توپی که روی دروازه ما آمد، سه گل روی اشتباه فردی دروازه‌بانمان دریاف کردیم.

لطیفی با اشاره به مشکلاتی که برای چینش تیم در بازی‌ها داشت، گفت: از روز اولی که آمدم نمی‌دانم به خاطر عدم بدنسازی در نیم‌فصل اول بوده یا هر مورد دیگری، در هیچ بازی ترکیب کامل را در اختیار نداشتم. همیشه۳ الی ۵ بازیکن اصلی تیم نبودند. بازیکن تاثیر گذار آنچنانی هم در نیم‌فصل اول نداشتیم. در بازی با آرمان گهر فقط ۱۲ بازیکن داشتم که بردیم. در بازی دیروز هم همین اتفاق افتاد. آیدین قویدل را که در نیم‌فصل جذب کردیم تا مشکل دروازه ما را حل کند، به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم. کنعان طاهرنژاد، نادر هوشیار و بهزاد یوسف‌علیپور را نداشتیم. ۴ بازیکن اصلی ما نبودند اما این فوتبال را بازی کردیم.

وی افزود: به لطف خدا تاثیر بسیار مثبتی طبق نظر کارشناسان و بسیاری از هواداران، داشتم. از این بابت بی نهایت خوشحالم. توانستیم بعد از ۲۰ سال اولین امتیاز را برای چوکا گرفتیم. این برایم مایه افتخار است. با افتخار می گویم که به خاطر چوکا از سه پیشنهادی که داشتم گذشتم. برای اینکه عاشق چوکا بودم و هستم.

لطیفی در مورد اینکه آیا مدیریت باشگاه تصمیم به قطع این همکاری گرفته، عنوان کرد: به هرحال به مدیریت اعلام کردم حالا راضی بودند که استعفای من را قبول کردند یا نبودند، خیلی نمی‌توانم به آن بپردازم. ولی شب بازی اعلام کردم به خاطر فشارهایی که روی بازیکنان وجود دارد و به دلایل دیگر، حتی اگر برنده هم شدیم لطفا با استعفای من موافقت کنید که این اتفاق افتاد. من مربی نیستم که آویزان باشم. در ملوان هم بعد از دو هفته استعفا دادم چون شرایط مهیا نبود. شاید پولدار نباشم اما هیچ وقت به خاطر پول خودم را نمی‌فروشم. شخصیتم این است؛ در جاییکه بتوانم کار کنم و مثمر ثمر باشم کار می کنم اما در جاییکه ببینم شرایط مهیا نیست کار نمی‌کنم.

وی با اشاره به ناراحتی بازیکنان چوکا از این جدایی، گفت:‌ دیروز بزرگترین لذتی که بردم و برایم بزرگترین افتخار است، اتفاق افتاد. طوری کار کردم که دیروز در رختکن ۲۵ بازیکن من مانند بچه اشک می‌ریختند. این اتفاق اشک خودم را هم درآورد. حسین پاپی در جام باشگاه‌های جهان و فینال آسیا بازی کرده، سال ها کاپیتان سپاهان بوده و از مفاخر فوتبال اصفهان و ایران است. وقتی او با این همه تجربه و همچنین پرهام جوادی به عنوان بازیکن جوان‌تر، تک تک بازیکنان و همینطور اعضای کادرفنی همگی مانند یک کودک گریه می کردند یعنی من کارم را درست انجام دادم و در رختکن محبوبیت ویژه دارم.

لطیفی افزود: هر مربی در رختکن محبوبیت داشته باشد یعنی کارش را درست انجام داده، من رفتم تا برخی از آقایان که صحبت از صعود می‌کنند نفر مورد نظرشان را بیاورند و امسال به لیگ برتر صعود کنند. ما این تیم را هم به لحاظ جدولی و هم به لحاظ فوتبالی ارتقا دادیم. اگر ناداوری‌ها و همچنین کم تجربگی تیم و دشمنی ها نبود قطع به یقین بیش از این امتیاز داشتیم.

سرمربی مستعفی چوکا گفت: اگرفقط و فقط اشتباهات دروازه‌بان را نداشتیم، ۱۳امتیاز بیشتر داشتیم. اگر دروازه‌بانی مثل همین آیدین قویدل از ابتدا در تیم بود الان حدود ۳۳ امتیاز داشتیم. این مساله به ابتدای فصل مربوط می‌شود و اینکه چرا اینطور شده هادی شکوری دلایل خاص خودش را دارد. او هم می‌گوید من دروازه‌بان گرفته بودم اما عده‌ای دشمنی کردند. او که تیم را بسته برای خودش مستنداتی دارد و من اطلاعی در این مورد ندارم ولی این تیم از ناحیه دورازه‌بان وحشتناک ضربه خورد. کاری که می‌توانستم انجام بدهم این بود که فوتبالی بازی کنیم که تالشی‌ها سالیان سال به نیکی از آن یاد کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما