شناسهٔ خبر: 46662522 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر خارجه آمریکا خواستار تسریع در تشکیل دولت لبنان شد

تهران-ایرنا-دیوید هیل معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در سفر به لبنان با مقام های این کشور دیدار و بر تسریع در تشکیل دولت لبنان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های لبنان، هیل امروز چهارشنبه به بیروت سفر کرد و با مقام های ارشد این کشور از جمله «نبیه بری» رئیس پارلمان و «شربل وهبه» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور و «سعد الحریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه دیدار و گفت و گو کرد.

وی در دیدار با بری خواستار نرمش مقام های لبنان در روند تشکیل دولت و تسریع در این روند شد.

از نوزدهم مرداد پارسال یعنی پنج روز پس از انفجار مهیب بندر بیروت که «حسان دیاب» از سمت نخست وزیری استعفا کرد، لبنان در وضعیت خلا دولت قرار دارد. پس از ناکامی «مصطفی ادیب» در تشکیل دولت، سعد الحریری از آبان ماه با کسب اکثریت پارلمانی مامور تشکیل کابینه شده اما او نیز نتوانسته تاکنون این ماموریت را به نتیجه برساند. 

گفته می شود اختلافات او با «میشل عون» رئیس جمهوری بر سر تعداد و ترکیب کرسی های وزارتی مانع اصلی بر سر تشکیل دولت بوده است.

در همین حال روزنامه «البناء» لبنان خبر داد که سفر هیل قرار بود در اواسط ماه آتی میلادی انجام شود اما این سفر جلو انداخته شد.

این روزنامه نوشت که هدف اصلی سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان اعمال فشار به مقام های این کشور در خصوص مساله ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی است.

هیل قرار است فردا پنجشنبه با میشل عون رئیس جمهوری لبنان در کاخ ریاست جمهوری این کشور دیدار کند.

نظر شما