شناسهٔ خبر: 46662482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده عالی دولت در ورامین:

۴۵۱ نفر برای تصاحب ۱۸۷ کرسی شورای روستا ثبت نام کردند

مهدی آذرشب

اینده عالی دولت در شهرستان ورامین گفت: ۴۵۱ نفر برای تصاحب ۱۸۷ کرسی شورای روستا در دو بخش جوادآباد و مرکزی ورامین ثبت نام خود را قطعی کردند.

صاحب‌خبر -

حسین کاغذلو عصر چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مدت زمان قانونی ثبت نام از داوطلبان شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای روستایی، ۴۵۱ نفر به صورت حضوری و غیرحضوری، ثبت نام خود را نهایی کردند که از این تعداد، ۲۷۵ نفر مربوط به بخش جوادآباد و ۱۷۶ نفر مربوط به بخش مرکزی می‌باشند.

وی افزود: در بخش جوادآباد و برای تصاحب۱۲۴ کرسی شورا، ۲۷۵ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند که از این تعداد ۲۶۹ نفر به صورت حضوری و ۶ نفر به صورت غیرحضوری مراحل ثبت نام را انجام دادند که این تعداد در مقایسه با دوره پنجم که در آن ۲۲۹ نفر ثبت نام کرده بودند، از رشد ۲۰ درصدی برخوردار شده است.

فرماندار شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: ۲۵۶ نفر از داوطلبان به میزان ۸۹ درصد مرد و ۲۹ نفر به میزان ۱۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

کاغذلو میزان استقبال داوطلبان شوراهای روستایی در بخش جوادآباد به  ازاء هر صندلی را ۲.۲ نفر اعلام کرد و افزود: انتخابات شورای اسلامی در ۴۰ روستای این بخش برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در ورامین گفت: ۶۵ نفر از داوطلبان انتخابات شورای روستایی بخش جوادآباد دارای مدرک تحصیلی دیپلم، ۱۲ نفر فوق دیپلم، ۴۲ نفر لیسانس، ۶ نفر فوق لیسانس، یک نفر دکترا، یک نفر تحصیلات حوزوی، ۵۱ نفر تحصیلات ابتدایی، ۴۰ نفر تحصیلات راهنمایی و ۵۷ نفر از تحصیلات متوسطه برخوردار هستند.

وی افزود: ۱۲۶ نفر از این افراد دارای سابقه قبلی عضویت در شورا بوده و ۱۴۹ نفر برای نخستین بار پای در عرصه انتخابات شورای اسلامی روستا گذاشته‌اند.

فرماندار ورامین اظهار کرد: در بخش مرکزی ۱۷۶ نفر برای تصدی ۶۳ کرسی شورا ثبت نام خود را نهایی کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۶ نفر به صورت حضوری و ۱۰ نفر به صورت غیرحضوری نسبت به ثبت نام اقدام کردند.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۷۶ نفر داوطلب، ۱۵۱ نفر مرد  و ۲۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان این دوره نسبت به پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا در بخش مرکزی که ۱۱۹ نفر ثبت نام کرده بودند، ۴۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: میزان استقبال روستائیان بخش مرکزی از انتخابات نسبت به ازاء هر کرسی شورا، ۲.۸ نفر است.

کاغذلو اظهار کرد: ۶۶ نفر از این افراد دارای مدرک دیپلم، ۲۱ نفر فوق دیپلم، ۳۸ نفر لیسانس، ۱۱ نفر فوق لیسانس، ۲۴ نفر ابتدایی، ۱۰ نفر راهنمایی و ۶ نفر دارای تحصیلات متوسطه می‌باشند.

وی بیان کرد: ۶۳ نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستایی بخش مرکزی از سابقه عضویت در شورا برخوردار بوده و ۱۱۳ نفر برای نخستین بار در انتخابات شورا شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما