شناسهٔ خبر: 46662030 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

تبلیغات

تفاوت کمربندهای تیلاکس پرو با کمربندهای طبی

دیسک کمر یا کمر درد یکی از مشکلات ستون فقرات است که ممکن است در هر جایی ایجاد شود اما اغلب در ناحیه کمر ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

برای درمان این وضعیت یکی از راه‌های درمان بدون جراحی دیسک یا درد کمر استفاده از کمربند است.

در این مقاله می‌خواهیم مزایا و معایب کمربند‌ها را با هم مقایسه کنیم.

تفاوت کمربندهای تیلاکس پرو با کمربندهای طبی

دو نوع کمربند داریم:

۱. کمربند‌های فراصوت تیلاکس پرو و هر کمربند دیگری که دارای مولد (ultrasound) است

۲. کمربند‌های طبی

۱. کمربند‌های فراصوت تیلاکس پرو چگونه باعث کاهش یا از بین رفتن کمر درد می‌شوند؟

کمربند‌های فراصوت تیلاکس پرو حاصل پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه پزشکی است که این کمربند مانند دستگاه‌های سونوگرافی دارای مولد‌های فراصوت هستند که هیچ عارضه‌ای ندارد و سلامت انسان را به خطر نمی‌اندازد، چون از اشعه یونیزان مثل اشعه X استفاده نمی‌کند و بیش از ۲۰ سال است که مورد استفاده در علم پزشکی است و یک سابقه ایمنی عالی دارد پس علاوه بر این که تکنولوژی فراصوت (ultrasound) خطری برای انسان ندارد، باعث کاهش و یا از بین رفتن التهاب و درد می‌شود و انعطاف بافت‌های اطراف اعصاب کمر را بیشتر می‌کند.

ضخامت لباس‌هایی که ممکن است زیر این کمربند بپوشید تاثیری در عملکرد امواج فراصوت ندارد و پس از سومین روز استفاده از کمربند، به تدریج عملکرد آن را احساس خواهید کرد و درد و التهاب شما روز به روز کاهش پیدا می‌کند به طوری که در روز پانزدهم اثر ان را حس خواهید کرد.

نکات مهم استفاده از کمربند تیلاکس پرو:

۱. به هیچ عنوان نباید بیش از ۲ ساعت در روز از کمربند استفاده شود که نقطه مثبت این کمربند نسبت به سایر کمربند‌ها هم می‌تواند باشد چرا که لازم نیست مداوم و ۲۴ ساعته از ان استفاده کنید و اذیت شوید و شاید شرایط استفاده از آن را پیدا نکنید مثلا در محل کار یا ...

۲. بهترین زمان استفاده از کمربند تیلاکس پرو شب قبل از استراحت و خواب است.

۳. شرایط خاصی برای پوشیدن کمربند وجود ندارد

۴. از پارچه با تراکم بالا ساخته شده که قابل تنظیم، تنفس و سبک است و نیاز به شستن کمربند ندارید.

این کمربند از آسیب جلوگیری کرده و شما را به زندگی روزمره تان بازمی‌گرداند.

موارد استفاده این کمربند‌ها برای تسکین کمردرد، فتق دیسک، درد سیاتیک و اسکولیز است.

معروف‌ترین این کمربند‌ها تیلاکس پرو ساخت شرکت ولنت (Vollent) و کمربند Ektaelite می‌باشند.

۲. کمربند‌های طبی:

کمربند‌های طبی وسیله‌ای که دور کمر پیچیده می‌شود تا از ستون فقرات کمری شما محافظت بیشتری می‌کند و هم چنین استفاده از اون‌ها باعث بهبود وضعیت بدنی شما نیز می‌شود. این کمربند‌ها طرح‌های مختلفی داشته و از جنس‌ها و مواد متنوعی ساخته می‌شوند که هر کدام برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از کمربند‌های طبی، می‌توان استفاده از دارو‌های شیمیایی را به حداقل رساند چرا که این دارو‌ها اغلب تسکین دهنده درد هستند عوارض زیادی دارند.

استفاده از کمربند طبی برای بهبود شکستگی فشاری مهره‌ها و شکستگی مهره کمر، جهت حفظ حالت و پایداری ستون فقرات توصیه می‌گردد.

ستون فقرات شما به وسیله عضلات کمر و شکم محافظت می‌شود. از آنجایی که کمربند‌های طبی مانند عضلات خارجی عمل می‌کنند استفاده طولانی مدت و مداوم آن در شبانه روز باعث ضعیف شدن عضلات بدن می‌شود، چون وقتی برای اصلاح ستون فقرات یا درد‌های آن از این کمربند‌ها استفاده می‌کنید عضلات ستون فقرات کمر کمتر کار می‌کنند در نتیجه به مرور زمان ضعیف‌تر می‌شوند

نظر شما