شناسهٔ خبر: 46661976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

روحانی: اگر از ارتباطات عقب بمانیم نمی‌توانیم با دنیا حرف بزنیم

رئیس‌جمهور گفت: در دنیای امروز وقتی جهان پیشرفت می‌کند نمی‌توانید عقب بمانید و همراه با حرکت جهانی نباشید و آن وقت ارتباط جهان و حرف زدن با دنیا هم امکان پذیر نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز (۲۵ بهمن‌ماه) در نشست مدیران شبکه‌های ارتباطات و دانش‌بنیان با بیان اینکه یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم تحول و انقلابی در ارتباطات و اقتصاد دانش بنیان است، گفت: هم دولت الکترونیک از یک سمت و شبکه ملی اطلاعات از سمت دیگر و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و امروز شاهدیم که بسیاری از خدماتی که با صرف وقت فراوان انجام می‌شد را می‌توان در خانه انجام داد و یک رفاه و راحتی ایجاد شده است و در دعای ماه رمضان هم آمده که هم راحتی و رفاه و عافیت و هم زندگی بهتر می‌خواهیم.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند زندگی بهتر با اسلام در تضاد است و آدم باید همواره در فشار باشد. هرچند زندگی سطح متوسط و پایین اشکالی در زندگی نیست، ولی هرچه مردم سعه رزق داشته باشند می‌تواند به نفع همه مردم باشد.

روحانی با بیان اینکه در آغاز اختلاف نظر‌هایی بود که اگر ما وارد این فضا و انقلاب شویم یک انقلاب هست و وقتی وارد فضای دیجیتال شویم، فضای الکترونیکی نو و تحول بزرگ هست، اظهار داشت: در هر تحول و انقلاب یک خطرات و مشکلاتی هم وجود دارد و اگر شما یک اتومبیل پرسرعت هم داشته باشید همانطور که شما را سریعتر به مقصد می‌رساند ممکن است خطر بیشتری هم داشته باشد و همه تحولات زندگی حواشی‌ای دارد.

وی افزود: در شورای عالی فضای مجازی در سال ۹۳ که این حرکت شروع شد و اختلاف نظر‌های فراوانی بود و برخی معتقد بودند باید جلوی این پیشرفت‌ها را بگیریم و ضررش بیشتر از نفعش هست و ما می‌گفتیم این کار یک ضرورت است و اگر ضرر هم داشته باشد باید جلوی ضرر را بگیریم. در دنیای امروز وقتی جهان پیشرفت می‌کند نمی‌توانید عقب بمانید و همراه با حرکت جهانی نباشید و آن وقت ارتباط جهان و حرف زدن با دنیا هم امکان پذیر نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما وقتی در برجام موفقیت هایمان رابرای ارتباطات اقتصادی پیش رو دیدیم، یکی از مسائل این بود که دیدیم بانک‌های ما بلد نیستند کار کنند و با مقرراتی آشنا بودند که مربوط به ۵ یا ۱۰ سال پیش بود، گفت: نمی‌شود در دنیای امروز با تحولاتی که انجام می‌گیرد از علم و دانش و فناوری عقب بمانیم و فناوری ارتباطات و تحولات نوآورانه در بخش‌های مرتبط ضرورتی بود که با آن مواجه بودیم و اولین مسئله زیرساخت بود و اولین تحول و حرکت در زیرساخت انجام گرفت.

نظر شما