شناسهٔ خبر: 46661956 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی همکاری های فرهنگی محور دیدار مقام ایرانی با وزیر فرهنگ لبنان

تهران-ایرنا-معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با وزیر فرهنگ لبنان درباره همکاری های فرهنگی ایران و لبنان با وی گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، اصغر فارسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سفر خود به این کشور به‌همراه عباس خامه‌یار رایزن فرهنگی ایران در بیروت با عباس مرتضی وزیر فرهنگ لبنان دیدار و با وی پیرامون مسائل فرهنگی، علمی، ادبی و توافقنامه‌های دو جانبه به بحث و گفت و گو پرداخت.

همچنین دو طرف بر ضرورت بهره ‌بردن از ظرفیت‌های موجود در دو کشور جهت بالا بردن سطح همکاری‌های دو جانبه  فرهنگی، علمی و ادبی تاکید کردند.

 عباس مرتضی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در لبنان در همه زمینه‌ها و بخصوص در امور فرهنگی تشکر و قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو جانبه هرچه بیشتر گسترش یابد.

 همچنین به نقل از پایگاه خبری شبکه المنار و خبرگزاری المرکزیه وزیر فرهنگ لبنان استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانان نخبه را یکی از راه‌های توسعه در عرصه‌های فرهنگی و علمی بر شمرد.

فارسی نیز ضمن تشکر از حمایت‌های وزارت فرهنگ لبنان و تلاش وزیر  در گسترش روابط فرهنگی خواستار فعال سازی توافقنامه‌های گذشته و اجرایی کردن آنها شده و در پایان، مقاومت مردمی این کشور در مقابله با صهیونیست‌ها و تروریسم را ستود و برای ملت لبنان آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

نظر شما