شناسهٔ خبر: 46661952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون جدید اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل منصوب شد

گروه استان‌ها_ طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل معاون جدید اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان منصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان عصر امروز با قدردانی از سبحانعلی فروزنده سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، حجت الاسلام و المسلمین وحید مهدوی راد بعنوان معاون جدید اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان معرفی شد.

ناصر عتباتی در این مراسم با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تشریح اهمیت پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش ورودی پرونده ها به محاکم اتخاذ و اجرای مستمر و دقیق برنامه های مقابله با وقوع جرم می باشد.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم یکی از مهمترین عوامل اصلی پیشگیری را افزایش اطلاعات و آگاهی های حقوقی مردم دانست و افزود: مسلما ارتقای دانش حقوقی آحاد مردم و به تبع آن توجه به مفاد قانوتی در تنظیم قراردادهای مالی و مراودات اجتماعی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده ها به محاکم موثر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اقدام و حرکت بر اساس سند تحولی قضایی از جمله اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و استفاده از ظرفیت قانونی در کیفر خواست شفاهی را از دیگر موضوعات مورد توجه عنوان نمود.

عتباتی همچنین ضمن تاکید بر ارتباط با جامعه نخبگان و تعامل با سازمان ها، دستگاه ها و مجموعه انتظامی برای پیشبرد اهداف ترسیم شده بر لزوم توجه بر موضوعات و مسائل شورای حفظ حقوق بیت المال، حمایت از سرمایه گذاری، تقویت دسترسی به سامانه سجام و توجه به مسائل حقوقی زنان و کودکان تاکید نمود.

 حجت الاسلام و المسلمین مهدوی راد نیز در این مراسم به تشریح برنامه های آتی خود در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پرداخت.

 لازم به ذکر است حجت الاسلام و المسلمین مهدوی راد هم اکنون  رئیس دادگاه انقلاب مرکز استان بوده و از سوابق قضایی ایشان  می توان به ریاست دادگستری گرمی و حوزه قضایی بخش جعفر آباد اشاره کرد.

 در این مراسم سبحانعلی فروزنده نیز گزارشی از اقدامات و عملکرد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان پرداخت.

انتهای‌پیام/131/ش

 
 

نظر شما