شناسهٔ خبر: 46661491 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طالبان به آمریکا هشدار داد تا اول ماه می افغانستان را ترک کند

سخنگوی طالبان، بار دیگر تاکید کرد که مطابق توافقنامه دوحه همه نیروهای خارجی باید افغانستان را ترک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سخنگوی طالبان، هشدار داد که مطابق توافقنامه دوحه همه نیروهای خارجی باید افغانستان را ترک کنند.

«ذبیح‌الله مجاهد» در توییتی نوشت که با عمل کردن به توافقنامه دوحه مشکلات دیگر نیز حل خواهد شد.

وی افزود که اگر نیروهای خارجی نتوانند در تاریخ تعیین شده از کشور ما خارج شوند، مسلما مشکلات بیشتر خواهد شد و کسانی که نتوانسته اند توافق نامه را رعایت کنند مسئولیت آن را خواهند داشت.

این در حالی است که روز گذشته روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پُست به نقل از منابع آگاه از برنامه‌های جو بایدن گزارش کرد که بایدن تصمیم دارد تمامی نظامیان امریکایی را تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج کند.

به گزارش این روزنامه، خروج کامل نظامیان آمریکایی در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی انجام می‌شود. طبق این گزارش،  بایدن برنامه‌ی خروج نیروهایش از افغانستان را امروز همگانی می‌کند.

براساس توافق‌نامه‌ی دوحه که در دهم حوت سال ۱۳۹۸ شمسی میان امریکا و طالبان امضا شد، نیروهای خارجی باید تا اول ماه می از افغانستان خارج می‌شدند.

طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین‌شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق‌نامه‌ی دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

این گروه به تازگی نیز گفته است تا زمانی که نیروهای خارجی به‌گونه‌ی کامل از افغانستان خارج نشوند، آنان در هیچ نشستی که در آن در مورد افغانستان تصمیم گرفته شود، شرکت نمی‌کند. اشاره‌ طالبان به نشست استانبول است که قرار است در ۲۴ اپریل برگزار شود.

انتهای پیام/ ر

نظر شما