شناسهٔ خبر: 46661438 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با ایرنا مطرح کرد؛

مطالبه توقف مذاکرات وین بازی در زمین صهیونیست‌ها است

تهران-ایرنا- حجت الاسلام «ناصر قوامی» نماینده مجلس ششم در زمینه وقوع تروریسم هسته‌ای در نطنز اظهار داشت: اقدامات مسئولان کشور از جمله نمایندگان مجلس نباید در مسیر مطلوب صهیونیست‌ها و ایجاد وقفه در رفع تحریم‌ها باشد.

صاحب‌خبر -

پیشرفت مذاکرات در وین، باعث شده مخالفان داخلی و خارجی برجام فعال شوند. مخالفان داخلی تلاش دارند با سنگ اندازی در مسیر مذاکرات، حداقل تا زمان انتخابات مانع موفقیت دولت در رفع تحریم‌ها شوند. اما اصلی‌ترین مخالف خارجی برجام یعنی رژیم صهیونیستی، وقیحانه به منظور کارشکنی، از اقدام تروریستی هم فروگذار نمی کند.

در حالی که از دید بسیاری از ناظران، خرابکاری در نطنز با هدف ضربه زدن به روند مذاکرات وین انجام شده، برخی همصدا با خواست صهیونیست‌ها توقف مذاکرات را مطالبه می‌کنند. به عبارتی برای انتقام خرابکاری تروریستی در زمین این رژیم جعلی بازی می‌کنند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری در این زمینه با تاکید بر این که با مذاکره مشکلی نداریم اما با منطق خودمان مذاکره می‌کنیم گفت: از مذاکره وین نترسید. بعضی‌ها از مذاکره وین می‌ترسند. آنقدر هم که شما نگران هستید که زود این مذاکره به نتیجه برسد و تحریم فوری برداشته شود که در انتخابات مشکل پیدا نشود. مذاکره این گونه که نیست پیچیدگی‌های خود را دارد لذا اینقدر نگران نباشید.

در همین حال، رئیس جمهوری راه‌اندازی IR-۶ و غنی‌سازی ۶۰ درصدی پاسخی به شرارت‌های صهیونیست ها دانست و خطاب به آمران تروریسم هسته ای اظهار داشت: ما می‌دانیم شما چه کار می‌کنید شما می‌خواهید دست ما در مذاکرات خالی شود در حالی که ما با دست پرتر به مذاکرات می‌آییم ما نمی‌گذاریم که دست ما خالی باشد. 

در گفت‌وگو با حجت الاسلام «ناصر قوامی» نماینده مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلب تحلیل او را در مورد اهداف اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در نطنز و اقدام مناسبی را که ایران باید انجام دهد جویا شدیم.

مجلس از اقدام هیجانی و شتاب‌زده دوری کند

قوامی در پاسخ به این سوال که نوع مواجهه مجلس یازدهم با حادثه نطنز و مذاکرات وین را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: مجلس یازدهم با این که از برخی جهات دارای ویژگی‌های مثبتی است اما متاسفانه همچنان درگیر مباحث سطحی و رفتارهای هیچانی و شتاب‌زده است و هنوز نتوانسته به تعادلی که در شان قوه قانونگذاری کشور است برسد. در واقع موضع‌گیری‌ها و اقدامات، بدون ارزیابی مناسب و هماهنگی با دیگر نهادهای کشور بیان شده و یا عملیاتی می‌شود.

وی افزود: در حوادث مختلف ما شاهد این نوع رفتار برخی نمایندگان مجلس هستیم. به عنوان مثال بعد از شهادت «محسن فخری زاده» هم ما چنین رفتارهایی را از سوی نمایندگان مجلس مشاهده کردیم که با درایت نظام مدیریت شد. رفتارهایی که هزینه‌های زیادی برای کشور دارد. برخی نمایندگان هنوز تفاوت موضع‌گیری در موضوعات داخلی را با موضوعات بین‌المللی که بازیگران مختلف در آن درگیر هستند نمی‌دانند. در مسئله خرابکاری اخیر در نطنز هم ما شاهد رفتارهای سیاسی و هیجانی هستیم.

انتقام از رژیم صهیونیستی با احیای برجام امکان پذیر است

وی با اشاره به ضرورت پاسخ ایران  به اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها، بیان داشت: در این امر که ایران باید به این رفتارها پاسخ دهد بحثی وجود ندارد اما سازوکار این پاسخ مهم است چرا که بالاخره رژیم صهیونیستی از این اقدام خود اهدافی داشته است و اگر ما برای انتقام گرفتن در مسیری وارد شدیم که خواست این رژیم جعلی است آن وقت دو سرباخت خواهیم شد. توقف مذاکرات و ترک میز مذاکره توسط ایران، اصلی‌ترین خواسته رژیم صهیونیستی است.

این نماینده مجلس ششم افزود: وقتی در داخل کشور این صدا شنیده می‌شود که مذاکرات وین باید متوقف شود، انسان تعجب می‌کند. برخی از سر جهل و تحلیل نادرست این سخن را مطرح می‌کنند اما برخی هم قطعا تحت تاثیر برخی جریانات نفوذی قرار دارند. رفتار معقول و ادامه مذاکرات در شرایط فعلی بهترین پاسخ ما به خرابکاری نطنز است.

نظر شما