شناسهٔ خبر: 46660655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

۱۰۰۰ نفر در بیمارستانهای لرستان بستری هستند

استاندار لرستان گفت : نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در بیمارستانهای استان بستری هستند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید موسی خادمی  در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با تاکید بر همراهی و همکاری همه مسئولان بر لزوم انسجام و همکاری مردم و دستگاههای اجرایی در مهار پیک چهارم کرونا تاکید کرد.

 وی  با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص وضعیت ابتلاء به بیماری ،آمار بستری و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان، گفت : متاسفانه شرایط استان کاملا وضعیت ناخوشایندی است و این شرایط رو به وخامت و افزایش تعداد مبتلایان است.

 دکتر خادمی در خصوص اقدامات درمانی گفت: اقدامات لازم در استان انجام شده ، تجهیز بیمارستان ها در دستور کار قرار گرفته و امکانات مورد نیاز تا حد توان درسطح استان فراهم شده و تاکید شده تا مراقبت از بیماران با کیفیت بیشتری دنبال شود.

استاندار  با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها گفت: در حال حاضر نزدیک به هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و اگر این عدد ۲۰ درصد افزایش یابد ظرفیت تکمیل خواهد شد.

 استاندار لرستان با تاکید بر همراهی مردم گفت: تنها راهی که در این شرایط برای مدیریت اوضاع می تواند موثر باشد،کمک و همراهی مردم و  نظارت و برخورد قاطع دستگاه هاست که هر دو کار را باید با هم انجام دهیم و لازم است دستگاه‌های اجرایی و نظارتی همچون گذشته وظایف خود را با شدت بیشتری انجام دهند و اصناف غیر ضروری نسبت به تعطیلی اقدام کنند.

 استاندار لرستان در خصوص ساعات کار ادارات گفت: این موضوع به فرمانداری‌ها محول شده و  از روز شنبه به طور آزمایشی به مدت سه روز ساعات کار ادارات از ۹ صبح آغاز خواهد شد تا آثار آن ارزیابی شود.

دکتر خادمی با اشاره به گذرا بودن پیک چهارم بیماری کرونا از اعضای ستاد استانی خواست تا در این ایام سخت با انسجام و همکاری مانع از اوج گیری این پیک شده و لازم است برای اینکه بیماری در یک روند معقول عبور کند همه ی اعضاء مسئولانه کمک و همکاری کنند و تصور نکنند که بهداشت و درمان، استانداری یا فرمانداری صرفا متولی این امر است. 

وی افزود: همه کارمندان و کارکنان نظام جمهوری اسلامی در مقابل این موضوع مسئولیت برابر دارند و همه باید پیگیری کنند تا با همکاری مردم زنجیره شیوع و انتقال این بیماری قطع شده و انشاالله بتوانیم هرچه سریعتر به فضای عادی جامعه و کسب و کار برگردیم.

48

برچسب‌ها:

نظر شما