شناسهٔ خبر: 46658550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس موزه بین‌المللی استکبار ستیزی طبس:

عملیات اجرایی موزه استکبارستیزی طبس۳ خرداد آغاز می شود

جهانبخش بر لزوم گنجاندن يوم الله پنجم ارديبهشت در کتبی درسی دانش آموزان تأکید کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) و موزه استکبارستیزی صحرای طبس در سوم خردادماه امسال آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد حسین جهانبخش» امروز (۲۵ فروردین) در جلسه برنامه ریزی مراسم پنجم اردیبهشت ماه و شکست مفتضحانه حمله نظامی امریکا به ایران در صحرای طبس و بررسی موضوعات مشکلات مسجد شکر و موزه استکبارستیزی، اظهار کرد: پنجم اردیبهشت یوم الله است روزی كه خدا قدرت خود را به انسان ها نشان داد اما متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

 

رئیس موزه بین‌المللی استکبار ستیزی طبس با تأکید بر ضرورت تبیین يوم الله پنجم ارديبهشت واقعه شكست آمريكا در صحرای طبس برای نسل جوان، گفت: امام خمینی(ره) در بیاناتی فرمودند: «آن‌هایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده اند؟ نباید بیدار شوند؟ کی این هلیکوپتر آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مأمور خدا بودند».

 

وی راه خروج از مظلومیت و محجوریت یوم الله پنجم اردیبهشت را آشنایی کودکان و جوانان با این واقعه دانست و افزود: در همین راستا پیشنهاد ما گنجاندن يوم الله پنجم ارديبهشت واقعه شكست آمريكا در صحرای طبس برای توسعه و ترویج فرهنگ استکبارستیزی در کتبی درسی دانش آموزان است.

 

جهانبخش در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال ۸۸ دستور ساخت موزه را در صحرای طبس داده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته پنج میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و در لایحه اعتباری بودجه ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه پیش بینی شده است.

 

رئیس موزه بین‌المللی استکبار ستیزی طبس بیان کرد: امیدواریم عملیات اجرایی پروژه مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) و موزه صحرای طبس در سوم خردادماه امسال آغاز شود.

 

وی خواستار نصب تابلویی ها در جاده برای معرفی محل واقعه شكست آمريكا در صحرای طبس شد و افزود: سال قبل مقرر شد شرکت برق در سال ۱۴۰۰ شبکه برق موزه طبس را از راه آهن شرق تحویل بگیرد.

 

مراسم گرامیداشت ۵ اردیبهشت‌ مجازی برگزار می شود

«غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: مراسم گرامیداشت حادثه طبس همه ساله همزمان با پنجم اردیبهشت برگزار می‌شد که سال گذشته و امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی و صدا و سیمای استان برگزار خواهد شد.

 

وی پیشنهاد داد: با توجه به شیوع کرونا و ماه مبارک رمضان مراسم محوری در حسینیه جماران به صورت مجازی برگزار شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی درخواست کرد: همچنین یکی از میدان های شهر بیرجند به یاد شهید منتظر قائم اولین فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد که در سال ۱۳۵۹ در حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس به شهادت رسید، نامگذاری شود.

 

«ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن اهمیت تشکیل کمیته فرهنگی و هنری برای موزه طبس، گفت: امسال شب شعر «رستاخیز شن‌ها» در سطح ملی به صورت مجازی برگزار شود.

 

 

 

پایان پیام/375

نظر شما