شناسهٔ خبر: 46654024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نبود حامی مالی ورزش قهرمانی استان کرمان را با مشکل مواجه کرده است

گروه استان‌ها- مدیرکل ورزش استان کرمان گفت: نبود حامی مالی مناسب در بسیاری از هیئت‌های ورزشی باعث مشکلاتی شده و در ورزش قهرمانی دچار مشکلاتی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، میثم پاریزی صبح امروز در نشست استاندار کرمان با روسای هیئت‌های ورزشی استان کرمان که در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد با بیان اینکه در دو سال گذشته 105 پروژه ورزشی در قالب بیش از 160 هزار متر مربع فضای ورزشی در استان افتتاح شده است اظهار داشت: 49 هیئت ورزشی در استان کرمان فعال است.

وی با عنوان اینکه 87 تیم ورزشی از استان کرمان در لیگ‌های مختلف ورزشی کشور فعالیت می‌کنند گفت: 107 هزار ورزشکار سازمان یافته قبل از شیوع کرونا در استان داشتیم که این تعدادبعد از شیوع کرونا به 42 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه حدود هزار و 500 باشگاه ورزشی در سطح استان کرمان داریم افزود: 571 پرونده پرداخت تسهیلات کرونایی با مبلغ 27 میلیارد تومان در استان تشکیل شده و 11 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به باشگاه‌های متقاضی پرداخت شد که در صورت همکاری بانک‌ها این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه 11 هزار روستا در سطح استان کرمان داریم که نیاز به حداقل سرانه ورزشی دارند ادامه داد: استان کرمان جایگاه مطلوبی در کسب رتبه‌های المپیک و پارالمپیک دارد و در حال حاضر 4 سهمیه قطعی پارالمپیک داریم.

پاریزی به جلساتی که با حضور استاندار برای حمایت از ورزشکاران پارالمپیکی استان برگزار شد اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون هیچ حمایتی از این ورزشکاران نشده و عدم وجود حامی مالی مناسب در بسیاری از هیئت‌های ورزشی باعث مشکلاتی می‌شود و در ورزش قهرمانی دچار مشکلاتی هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه خیلی از هیئت‌های ورزشی به دلیل عدم حامی مالی راکد و نیمه فعال هستند تصریح کرد: اعزام تیم بدون حامی مشکلات زیادی برای ورزشکاران ایجاد می‌کند.

وی با عنوان اینکه در سال 1400 تعداد 15 مجمع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی استان باید برگزار شود و امیدواریم انتخابات مجامع هیئت‌ها بدون حاشیه باشد افزود: سیاست اداره کل ورزش و جوانان برگزاری مجامع بدون دخالت و با عدالت است.

پاریزی با بیان اینکه حرفه‌ای گری در ورزش استان باعث شده کمتر به استعدادیابی توجه شود گفت: بنگاه‌های صنعتی استان که باشگاه‌های ورزشی دارند باید به استعدادیابی نیز توجه کنند و صرف حرفه‌ای گری و کسب مقام را نمی‌پذیریم چرا که استان کرمان یک استان پهناور است و در نقاط مختلف استان استعدادهای زیاد ورزشی دارد.

مشکلات ورزشی استان کرمان مطرح شد

در این نشست مهدی نخعی رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان کرمان با بیان اینکه تاریخ ورزش کرمان یک استان پرافتخار را در امر ورزش نشان می‌دهد اظهار داشت: ورزش جانبازان و معلولان در 20 سال گذشته در میادین ملی و بین‌المللی به‌خوبی درخشیده است.

وی با بیان اینکه در مسابقات 2020 توکیو تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا سهمیه خوبی برای کشور کسب کنیم گفت: در سطح استان 600 معلول شناسایی شده که استعداد بسیار خوبی در ورزش دارند اما با این منابع مالی امکان فعالیت نیست.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان کرمان با بیان اینکه منابع استان کرمان فقط در یک یا دو رشته ورزشی هزینه می‌شود افزود: جایگاه ورزش معلولان استان در این سال‌ها به‌خوبی شناسانده شده اما هیچ حمایتی از آنها نمی‌شود.

محسن اسماعیلیان رئیس هیئت تیراندازی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه توجه به ورزش به‌راحتی می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی در استان جلوگیری کند اظهار داشت: بزرگترین افتخار کشورها بالا رفتن پرچم آن کشور در میادین ورزشی است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته بارها پرچم جمهوری اسلامی ایران در رشته تیراندازی بالا رفته است گفت: رشته تیراندازی مورد تاکید دین اسلام است اما متاسفانه آن‌چنان که باید مورد توجه مسئولان نیست.

رئیس هیئت تیراندازی استان کرمان با بیان اینکه در سال‌های گذشته ورزش تیراندازی استان به‌خوبی در سطح ملی و بین‌المللی درخشیده است افزود: با سه میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده به هیئت، این ورزش را در استان اداره کردیم و توانستیم امتیازات زیادی در کشور و استان کسب کنیم.

محسن سلاجقه سرپرست هیئت فوتبال استان کرمان نیز در این نشست با عنوان اینکه 56 تیم فوتبال کشور از استان کرمان است که در لیگ‌های مختلف فعالیت می‌کنند اظهار داشت: فوتبال استان کرمان موقعیت بسیار خوبی در آینده دارد.

وی با بیان اینکه در لیگ برتر این پیش‌بینی می‌شود که فوتبال استان آسیایی شود گفت: سال‌ها در فوتبال و فوتسال بانوان کشور رتبه‌های برتر کشوری داریم و قهرمان کشور بوده‌ایم.

سرپرست هیئت فوتبال استان کرمان با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های ورزش فوتبال و فوتسال در حال توسعه است و سال 1400 سال افتتاح این زیرساخت‌ها است ادامه داد: هشتم اردیبهشت نخستین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کشور در سال 1400 در استان کرمان برگزار می‌شود.

علی حیدری رئیس هیئت دو ومیدانی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه ورزش دو و میدانی ورزش مادر است اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا از این ورزش در مدال‌آوری میادین جهانی بهره‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان زیرساخت‌های لازم برای ورزش دو ومیدانی را ندارد گفت: دو ومیدانی ورزش ارزانی است و اگر به آن توجه شود قطعاً نتایج خوبی خواهیم گرفت.

رئیس هیئت دو ومیدانی استان کرمان با بیان اینکه ورزشکار محمدحسین ابارقی تنها امید کسب المپیک استان است اما حمایتی از این ورزشکار نشده است افزود: در خرید تجهیزات با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم و باید به آن توجه شود.

حسین اسلامی رئیس هیئت دوچرخه سواری استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ساناز ایرانمنش از استان کرمان سهمیه المپیک را کسب کرده است اظهار داشت: چند سال است که مطالبات ورزشکاران دوچرخه سواری و وعده و وعیدها پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران دوچرخه سوار زیادی از سراسر کشور برای زیارت مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی دوچرخه سواری می‌کنند و ما اینجا امکانات مناسب برای استقبال از این دوچرخه سواران را نداریم گفت: نیاز است کارگروه ویژه‌ای برای استقبال از دوچرخه سواران که به نام و یاد حاج قاسم رکاب می‌زنند و به کرمان می‌آیند تشکیل شود.

حسین مولا رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه هزینه کرد در ورزش ناشنوایان، نابینایان و معلولان چندین برابر است اظهار داشت: این ورزشکاران در اعزام‌ها حتماً باید همراهی داشته و به تنهایی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان کرمان با ابراز تاسف از اینکه این ورزشکاران با توجه به اینکه استعداد دارند و کسب مقام داشته‌اند اما دیده نمی‌شوند گفت: از مسئولان و استاندار درخواست داریم که به ورزش ناشنوایان و نابینایان و معلولان بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/511/ ت

برچسب‌ها:

نظر شما