شناسهٔ خبر: 4665223 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در بخش بین‌الملل جشنواره‌ی فیلم فجر

چرا برخی فیلم‌های ایرانی از فجر کنار گذاشته شدند؟

عضو هیأت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره‌ی فیلم فجر گفت: نمی‌توانستیم به دلیل حمایت از سینمای داخلی، مخاطب را از دیدن فیلم‌های خوب خارجی محروم کنیم.

صاحب‌خبر -

عضو هیأت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره‌ی فیلم فجر گفت: نمی‌توانستیم به دلیل حمایت از سینمای داخلی، مخاطب را از دیدن فیلم‌های خوب خارجی محروم کنیم.

سعید نوری در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا، درباره کنار گذاشتن بعضی از آثار ایرانی متقاضی شرکت در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر توضیح داد: این آثار از نظر کیفی در سطحی نبودند که بتوانند با فیلم‌های خارجی رقابت کنند.

او اضافه کرد: نمی‌توانیم به خاطر حمایت از فیلم داخلی، مردم را از تماشای فیلم‌های خوب خارجی محروم کنیم، تماشای این آثار روی پرده سینما برای مخاطب ایرانی غنیمت است.

نوری در پاسخ به این پرسش که گفته می شود هیات انتخاب جشنواره فجر بعضی فیلم های ایرانی را ندیده‌اند و دبیر جشنواره خود به تنهایی درباره این آثار تصمیم گیری کرده است، متذکر شد: فیلم‌های بخش بین‌الملل دیده شده‌اند اما توانایی رقابت با آثار خوب خارجی را نداشتند.

عضو هیأت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در عین حال یادآور شد: البته فیلم‌های بخش ملی را خود دبیر جشنواره انتخاب کرده است. ما به فیلم‌های بخش ملی مطلقا ورود نکردیم و هیأت انتخاب بخش ملی در تعامل با دبیر جشنواره، این فیلم‌ها را انتخاب کردند. از سوی دیگر فراموش نکنیم هیچ جشنواره بین‌المللی حق ندارد از کشور خودش بیش از سه فیلم را در کنار دیگر آثار دیگر کشورها نمایش بدهد.

نوری ادامه داد: قصد ما هم حمایت از آثار بچه‌های ایرانی بود، اما به هر حال این آثار باید توانایی رقابت با فیلم‌های خارجی را داشته باشند. به هر حال فیلم‌ها در رقابت با یکدیگر انتخاب شده‌اند.

او با اشاره به حجم بالای آثار رسیده به جشنواره‌ی فجر خاطر نشان کرد: در مورد فیلم‌هایی که کنار گذاشته شده‌اند، اگر لازم باشد شخصا نظرم را به سازندگان آن آثار اعلام می‌کنم.

انتهای پیام

نظر شما