شناسهٔ خبر: 46651341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسئولان بهداشتی کرمانشاه در مورد استفاده از قارچ‌های کوهی هشدار دادند

گروه استان‌ها- مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: شهروندان باید از مصرف قارچ‌های کوهی و قارچ‌هایی که توسط دستفروشان عرضه می‌شود خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

کیوان خاصی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: مردم باید از دست زدن به قارچ‌های سمی خودداری کنند زیرا در مواردی شاهد جذب سم این قارچ‌ها از طریق پوست نیز بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: برخلاف اینکه مردم تصور می‌کنند مصرف قارچ خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کند و از روی ظاهر آن و از طریق شیر یا قاشق نقره‌ای امکان تشخیص سمی بودن آن‌ها وجود دارد، این گونه نیست و تنها با فرآیندهای آزمایشگاهی سمی بودن یا نبودن قارچ‌ها قابل تشخیص است. 

خاصی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا مردم باید در منزل بمانند و بیرون نروند و تصور نکنند با رفتن در دامن طبیعت اتفاقی برای آنها نخواهد افتاد، زیرا ممکن است با افراد ناقل برخورد کنند. 

وی افزود: مردم همچنین از مصرف قارچ‌هایی که از سلامت آن‌ها مطمئن نیستند به طور جدی بپرهیزند و اگر قصد مصرف قارچ دارند بهترین روش استفاده از قارچ‌های پرورشی و بسته‌بندی شده در فروشگاه‌های معتبر است. 

خاصی گفت: با تمام این شرایط در صورتی که فردی به این توصیه‌ها توجه نکرد و با مصرف قارچ، علائمی نظیر اسهال، استفراغ و درد شکم پیدا کرد باید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کند. 

وی افزود: متأسفانه علایم مسمومیت با قارچ سمی دیرهنگام بروز می‌کند و در نهایت منجر به نارسایی کبد و مرگ خواهد شد. 

خاصی گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم از مصرف قارچ‌های کوهی و قارچ‌هایی که دستفروش‌ها عرضه می‌کنند به طور جد بپرهیزند.

انتهای پیام/832/ح

نظر شما