شناسهٔ خبر: 46650719 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیازمندان خون را در ماه مهمانی خدا دریابید

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت:به طور معمول مراجعه برای اهدای خون در آغاز ماه رمضان کم می‌شود،از مردم می‌خواهیم در ماه میهمانی خدا نیازمندان خون را تنها نگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، دکتر نرگس عبیدی مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد میزان مراجعه برای اهدای خون در روز‌های آغازین ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد، بنابراین لازم است افراد دارای شرایط اهدا، در ماه میهمانی خدا به یاری نیازمندان خون بشتابند.

او با اشاره به زمان فعالیت مراکز خون‌گیری استان بوشهر در ماه رمضان، افزود: در سال‌های گذشته نوبت خون‌گیری عصر در ماه مبارک رمضان در همه پایگاه‌های انتقال خون استان نیم ساعت پس از افطار تا ساعت ۲۴ بود اما اکنون با توجه به محدودیت‌های تردد شبانه در ایام کرونا، خون‌گیری در نوبت عصر درمراکز انتقال خون شهرستان‌ بوشهر، از ساعت ۱۷ تا ۲۲ است و در شهرستان گناوه در تفاهم با فرماندار شهرستان، برنامه‌ریزی شده است این نوبت از نیم ساعت پس از افطار شروع شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: خون گیری در نوبت صبح در شهرستان بوشهر از ساعت ۸ تا ۱۳ و در دشتستان و کنگان از ساعت ۸ تا ۱۲ انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

عبیدی عنوان کرد: در زمان حاضر ذخایر خون بوشهر در وضعیت مطلوب، اما ناپایدار قرار دارد و از مردم نوع‌دوست استان تقاضا می‌شود به صورت مداوم برای اهدای خون خود مراجعه کنند.

او، درباره اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا هم گفت: با توجه به آغاز موج جدید شیوع کرونا و افزایش بالای مبتلایان و بستری‌های، نیاز است بهبود یافته‌هایی که ۲۸ روز از بهبودی آن‌ها می‌گذرد و توان جسمی لازم را دارند با داشتن مدارکی که نشان دهنده ابتلا و بهبودی آن‌ها باشد برای اهدای پلاسمای خون خود به پایگاه انتقال خون بوشهر مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد: در زمان حاضر ذخیره پلاسمای این مرکز مطلوب است و به درخواست پزشکان، به نیاز‌های بیمارستانی پاسخ داده می‌شود.

انتهای پیام/ک

نظر شما