شناسهٔ خبر: 46650716 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توقف صدور دفترچه درمانی تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با اشاره به توقف صدور دفترچه درمانی تامین اجتماعی گفت : ۱۰۰ درصد زیرساخت‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی تامین اجتماعی فراهم شده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، میثم حجتی‌پور مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با اشاره به توقف صدور دفترچه درمانی تامین اجتماعی گفت : ۱۰۰ درصد زیرساخت‌های نسخه‌نویسی و نخسه‌پیچی الکترونیکی تامین اجتماعی در تمام مراکز درمانی طرف قرارداد و خارج از قرارداد این سازمان در استان کرمانشاه فراهم است.

او گفت : همه مراکز درمانی مانند مطب‌های پزشکی، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، پاراکلینک‌ها، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها می‌توانند با ورود به سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی به نشانی ep.tamin.ir نخسه نویسی و نسخه پیچی، اسناد بستری و سرپایی افراد را با ارایه کد ملی و کد رهگیری (سریالی که افراد زیرپوشش از طریق اعلام وضعیت آن‌ها داده شده) به صورت الکترونیکی انجام دهند و دیگر نیازی به دفترچه نیست.

او با بیان اینکه از سال ۹۴ طبق برنامه ششم توسعه و در راستای اجرای دولت الکترونیک حذف صدور دفترچه درمانی در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت، افزود: از سال ۹۷ در استان تمام مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی خدمات درمانی را به صورت نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی انجام می‌شد.

حجتی پور افزود: از سال ۹۷، در یک سلسله کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی تمام پزشکان و کادر درمان استان در راستای اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی آموزش داده شده و اگر پزشکی یا مرکز درمانی ادعا کنند که بلد نیست به سیستم وصل شود قابل باور نیست، زیرا آدرس سامانه و تمام مراحل آن به سادگی با درج کد ملی و کاربری بیمه شدگان در دسترس آن‌ها است.

او از بیمه شدگان خواست با شماره‌گیری #۱۶۶۶*، و شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴*، انتخاب گزینه یک (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کد ملی از وضعیت پوشش بیمه درمان با انتخاب گزینه یک (استحقاق‌سنجی) آگاه شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه ادامه داد: مراکز درمانی به ویژه مطب‌های پزشکی که به سیستم اینترنتی وصل نیستند، پزشک باید در یک سر برگ نسخه پزشکی اش با درج کد ملی و رهگیری بیمه شده نسخه بیمار را بنویسد تا او از خدمات درمانی بهره‌مند شود و هیچ دغدغه‌ای به دلیل نبود دفترچه نداشته باشد.

روزانه سه هزار نسخه الکترونیکی در استان کرمانشاه تولید می‌شود

حجتی پور گفت: از مهرماه سال ۹۹ به صور رسمی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در تمام مراکز درمانی طرف قرارداد به اجرا درآمد و امروز ۸۰ درصد نسخه‌های افراد زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی الکترونیکی تولید می‌شود.

او افزود: در حال حاضر روزانه سه هزار نسخه الکترونیکی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در سطح استان تولید می‌شود.

او از بیمه شدگان تامین اجتماعی استان خواست با شماره گیری ۱۴۲۰ سامانه کشوری این سازمان تمام مشکلات و نبود  را اطلاع دهند.

حجتی پور با اشاره به جهانی شدن دولت الکترونیکی و الزام و ضرورت وجود انجام کار‌ها به صورت الکترونیکی از پزشکان خواست از این قافله عقب نمانند و در مقابل نسخه نویسی و پیچی الکترونیکی مقاومت نکنند .

انتهای پیام/د

نظر شما