شناسهٔ خبر: 46650638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزیدگان سومین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی اردبیل معرفی شدند

اردبیل- ایرنا- هیات داوران سومین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی اردبیل (زنده یاد مجید واحدی‌زاده) در جریان برگزاری آیین اختتامیه جشنواره به صورت مجازی، برگزیدگان این رویداد هنری را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سیاوش نوشته لیلا روغن‌گیر از استان آذربایجان‌شرقی رتبه اول این دوره از جشنواره نمایشنامه‌نویسی واحدی‌زاده را به خود اختصاص داد و  نمایشنامه‌های ور نوشته آرزو بهرامی از زنجان و آخماز نوشته سولماز ملکی از اردبیل به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین نمایشنامه تولدی دیگر نوشته زهرا آقایی در بخش نوقلمان سومین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی واحدی‌زاده مورد تقدیر قرار گرفت.

بر اساس رای هیات داوران در بخش آزاد جشنواره هم بدون اولویت از نمایشنامه‌های سمفونی من و تو نوشته مجید برجعلی‌زاده و امین آقا مرسی نوشته فاطمه عزتی از اردبیل، کبریت چهار ستاره نوشته متین شفیعی مقدم و بردبرد رادار نوشته محمدرضا رسولی از زنجان، اتابک نوشته مهدی صالحیار و کافه زیبا نوشته مهناز نجفی از آذربایجان‌شرقی، بهمن سرد نوشته نیلوفر ناظری از استان گیلان تقدیر شد.

سه اثر برگزیده از سوی هیات داوران ضمن تقدیم جایزه‌ای ارزنده، به چاپ خواهد رسید.

سه سال پس از سفر سبز هنرمند فقید مجید واحدی‌زاده و برگزاری ۲ دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی به‌صورت استانی، شورای سیاست‌گزاری جشنواره امسال این مسابقه را به‌صورت منطقه‌ای بین هنرمندان و نویسندگان استان‌های شمال غرب کشور برگزار کرد.

بر این اساس سومین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی زنده یاد مجید واحدی‌زاده با حضور نمایش‌نامه‌نویسانی از استان‌های اردبیل، زنجان، گیلان، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل، انجمن هنرهای نمایشی، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل برگزار شد.

 مجید واحدی‌زاده نویسنده ، بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون اردبیلی اول آذرماه  سال ۹۶  بر اثر ایست قلبی در گذشت .

از آثار برتر وی می ‌توان به نمایش سبز، سهراب، سرخ اشاره کرد که در بیستمین جشنواره بین‌ المللی تئاتر فجر ایران به عنوان بهترین نمایش و کار برتر جشنواره انتخاب شد و در سال ۱۳۸۱ با همین نمایش در فستیوال جاده ابریشم در آلمان شرکت کرد.

واحدی زاده در سال ۱۳۸۴ با نمایش اژدها چهرک در فستیوال 'شبهای سفید' در آلمان و فستیوال 'پر کردن فضای خالی' در جمهوری آذربایجان شرکت کرده و همچنین در سال ۱۳۸۴ نمایش اژدها چهرک را در تفلیس به نمایش درآورد.

او برنده جایزه‌ های فراوانی در جشنواره ‌های استانی، منطقه‌ای، دفاع مقدس، و جشنواره ‌های سراسری و بین‌ المللی از جمله جشنواره بین ‌المللی تئاتر فجر برای نویسندگی و بازیگری و کارگردانی شده‌ است.

واحدی ‌زاده همچنین در سال ۸۱ به عنوان کارگردان برتر کشور و در سال ۸۲ به عنوان نویسنده برتر کشور با نمایشنامه آوای مهر از سوی کانون ملی منتقدین تئاتر کشور انتخاب شد.

نظر شما