شناسهٔ خبر: 46650068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی از روستای آکوجان قزوین بازدید کردند

قزوین - ایرنا - کارشناسان زمین شناسی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور از روستاهای در معرض خطر استان به ویژه روستای آکوجان از توابع الموت غربی بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،مدیر کل مدیریت بحران استان روز چهارشنبه در این بازدید، اظهار داشت: استان قزوین به لحاظ شرایط زمین شناسی و جغرافیایی خاص، پتانسیل بالایی از رخدادهای طبیعی مانند زلزله، سیل، رانش زمین و فرونشست دارد که با توجه به ماهیت متفاوت این مخاطرات، مدیریت و کنترل هر یک مستلزم داشتن تخصص، تجربه و امکانات خاص است.
 قدرت الله مهدیخانی افزود: با شناسایی مخاطرات موجود و روستاهای در معرض خطر استان، اولویت بندی و ارسال آنها به پژوهشکده سوانح طبیعی، کارشناسان پژوهشکده از روستاها بازدید تخصصی به عمل می آورند تا زمینه انجام مطالعات و اجرای پروژه های ایمن سازی و کاهش مخاطرات فراهم شود. 
مهدیخانی با اشاره به اهداف این بازدید، گفت:این روستا بعد از زلزله سال ۸۳ به مرکزیت بلده مازندران، دچار تخریب و آسیب شد که در آن زمان بر جابه جایی روستا به محل فعلی تصمیم گیری می شود که در حال حاضر مشکلاتی در دو روستا به وجود آمده است و با این بازدیدها در صدد رفع آنها هستیم.

نظر شما