شناسهٔ خبر: 46650040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

عدم نگاه تخصصی دولت مهم‌ترین مانع صادرات صنایع دستی است

خرمشهر- صحرایی، یک تولیدکننده صنایع دستی گفت: مهمترین موانع صادرات صنایع دستی، عدم حمایت و نگاه تخصصی دولت است.

صاحب‌خبر -

سارا صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به سال سختی که همه مشاغل سپری کردند، این سختی برای کسب و کارهایی نظیر صنایع دستی دشوارتر گذشت.

وی وظیفه دولت را در شرایط فعلی و با توجه به شعار سال، حمایت بیشتر عنوان کرد و افزود: ارائه تسهیلات کم بهره و ایجاد زمینه مناسب به منظور فروش، کاهش واردات محصولاتی که مشابه داخلی آن وجود دارد و کاهش صادرات مواد خام مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی از جمله اقداماتی است که باید از سوی دولت انجام شود.

به گفته این تولیدکننده صنایع دستی، صادرات چرم خام به سایر کشورها در حالی انجام می‌شود که تولیدکنندگان داخلی مجبور به خرید گرانتر این مواد اولیه می‌شوند و گاها چرم ایرانی را که توسط کشورهای دیگر نظیر ترکیه و ایتالیا دباغی و آماده مصرف شده به چندین برابر قیمت خریداری می‌کنند.

صحرایی صنایع دستی ایرانی را برای مردم اغلب کشورها جذاب و دیدنی قلمداد کرد و گفت: کمک به صادرات این محصولات، حمایت از فعالان صنایع دستی در زمینه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری سراسر دنیا به منظور معرفی صنایع دستی کشورمان از موراد مورد انتظار تولیدکنندگان صنایع دستی است.

وی مهمترین موانع صادرات صنایع دستی را عدم حمایت و نگاه تخصصی دولت برشمرد و بیان کرد: اگر مسئولان مربوطه به ارزآوری صنایع دستی باور داشته باشند به طور حتم حمایت‌های بیشتری در زمینه صادرات صورت می‌گرفت و موانع گمرکی در راستای صادرات صنایع دستی کاهش پیدا می‌کرد.

نظر شما