شناسهٔ خبر: 46650003 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

نقش دولت الکترونیک در تحقق تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری از توسعه زیر ساخت های الکترونیک در راستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در مصاحبه خبری با خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه توسعه زیر ساخت های  الکترونیک در استان ، در رفع موانع تولید بسیار موثر بوده و مراحل را کوتاه می‌کند، اظهارکرد: اجرای خدمات در این بستر از رانت و فساد جلوگیری کرده و موجب شفاف‌سازی بیشتر در عملکردهای مالی و اداری می‌شود.

وی افزود با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات شامل سه بخش زیرساخت، خدمات و محتوا است، تصریح کرد: وظیفه اصلی وزارت‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کردن زیرساخت های لازم در جامعه  بوده و محتوا و خدمات مربوطه به دستگاه‌های خدمات‌رسان ارتباط دارد که این زیر ساخت های ارتباطی نقش مهمی در دسترسی مردم به شبکه ملی اطلاعات خواهد داشت .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به فراهم بودن زیرساخت، اکثر خدمات از طریق شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود، یادآور شد: به‌عنوان مثال کوچکترین مورد خدماتی در بستر الکترونیک، احراز هویت است و تبادل اطلاعات میان‌دستگاهی از طریق شبکه ملی اطلاعات قابل انجام است .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به مرکز ملی تبادل اطلاعات تحت عنوان NIX که توسط وزارت‌خانه راه‌اندازی شده است، افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی می‌توانند از بستر ایجاد شده در استان  به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند .

وی با بیان اینکه اکثر دستگاه‌ها به سمت توسعه خدمات الکترونیک رفته‌اند، خاطرنشان کرد: گذرگاه خدمات الکترونیک نیز تحت عنوان (GBS) راه‌اندازی شده و بستر این خدمات، در سطح کشور و استانی فراهم شده است.

بلالی در خصوص مزایای توسعه دولت الکترونیک تصریح کرد: راه مبارزه با فساد توسعه دولت الکترونیکی و شفافیت است، با توسعه دولت الکترونیک مردم با زحمت کمتر خدمات بیشتری دریافت خواهند کرد اجرای خدمات در این بستر از رانت و فساد جلوگیری کرده و موجب شفاف‌سازی می‌شود، به‌علاوه ارائه خدمات در حداقل زمان ممکن صورت می‌پذیرد.

وی در خصوص مزایای توسعه دولت الکترونیک در تحقق شعار سال اظهار کرد: سال ۱۴۰۰، سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» نامگذاری شده است و واضح است که برای تحقق این شعار بایستی به کلیه عوامل مؤثر در تولید توجه شود، اکثر کسب‌وکارها به سمت فضای مجازی هدایت شده است و با توجه به اینکه دریافت مجوز برای کسب‌وکارها در گذشته زمان‌بر بوده است با  توسعه  دولت الکترونیک،می توان  در رفع موانع تولید و جهش تولید با استفاده از این زیر ساخت اقداماتی در آینده انجام داد .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: موانع قانونی بی‌جهت را باید رفع کنیم و استعلامات متراکم غیرضرور در فرایند تولید و صدور مجوز برای کسب و کارها را رفع کنیم.

بلالی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان باید به سمت‌وسویی حرکت کنند که خدمات و محتوای خود را در بستر الکترونیک ارائه دهند که لازمه آن تلاش برای متصل شدن به مرکز ملی اطلاعات است.

برچسب‌ها:

نظر شما