شناسهٔ خبر: 46649896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی حزب اعتماد ملی:

حادثه نطنز بیانگر شکست رژیم صهیونیستی در دیپلماسی است

بجنورد- ایرنا- سخنگوی حزب اعتماد ملی هدف از عملیات تروریستی نطنز را لطمه زدن دشمنان به جریان مذاکرات برجام در وین عنوان کرد و گفت: این حادثه نشان‌دهنده شکست رژیم صهیونیستی در دیپلماسی است و نتیجه‌ای هم نخواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

اسماعیل گرامی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرده بودند که اجازه پیشرفت در رفع تحریم‌های ظالمانه ایران را نخواهند داد و این اظهارنظرها نشان می دهد که آنها در مواضع ضعف قرار دارند.

 نماینده مردم بجنورد در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حادثه نطنز در حالی رخ داد که قدرت های جهانی در حال مذاکره برای بازگرداندن ایران و آمریکا به توافق هسته ای بودند، افزود: این حمله خرابکارانه با هدف توقف و به عقب برگرداندن این مذاکرات است و سعی دارند تا تنش ها در خاورمیانه را تشدید کنند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی ادامه داد این اقدام تروریستی هرچند حواشی ایجاد می‌کند که تیم مذاکره کننده را تحت فشار قرار دهد، اما اراده دولتمردان و مردم فهیم جمهوری اسلامی ایران آنقدر قوی است که تحت تاثیر چنین حوادثی دست از مذاکرات نمی‌کشند.

وی دلیل دیگر عملیات تروریستی نطنز را نتیجه موفقیت های برجامی دولت روحانی عنوان کرد و افزود: دولت روحانی یک مشکل بزرگ بین المللی را با دیپلماسی موفق در پای میز مذاکره حل کرد و موفقیت هایی را در برجام بدست آورد که هیچ وقت از بین نمی رود و غیرقابل تخریب است.

این فعال سیاسی ادامه داد: گشایشی هایی که در برجام برای کشور ایجاد شد موجب دل‌نگرانی دشمنان شده است و آنها را در موضع ضعف و سردرگمی قرار داده است بنابراین سعی دارند تا به نوعی در این مواقع حساس به سیاست های کشور ما ضربه وارد کنند.

وی اظهار داشت: قرار داشتن کشور در تنگنا و سختی برای اینها منافعی دارد و هرگونه حرکت در جهت بهبود شرایط را زنگ خطری برای خود می‌دانند و بلافاصله در صدد بر می‌آیند که سنگ اندازی کنند.

گرامی مقدم بیان کرد: معتقدم در حوزه سیاسی هر حاکمیت و جریانی سیاسی که مخالف خود را سرکوب کند و سعی در حذف رقیب داشته باشد در موضع ضعف قرار دارد و چاره ای جز مخالفت و سرکوب ندارد.

وی ادامه داد: مردم فهیم ایران در گذشته تصمیم خود را گرفته اند و با این حرکات فریب توطئه دشمنان را نمی خورند و مغلوب این حرکات خرابکارانه نمی شوند.

به گزارش ایرنا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه اعلام کرد: بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌سازی نطنز روز گذشته دچار حادثه شد که خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.

همچنین علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سرنخ‌های خرابکاری در سایت نطنز پیدا شده است، گفت: سیستم برق اضطراری سایت راه اندازی شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.

از سه شنبه هفته گذشته (۱۷ فروردین) هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات‌هایی از گروه کشورهای ۴+۱ و همچنین ایران با هدف لغو تحریم های آمریکا علیه ایران در وین، پایتخت اتریش آغاز شده است.

نظر شما