شناسهٔ خبر: 46649651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان:

مساجد و اماکن مذهبی گیلان در ماه رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز هستند

مهدوی از تهیه افطاری‌های ساده و پخت سحری با رعایت موازین بهداشتی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تمامی مساجد و اماکن مذهبی گیلان در ایام ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» شامگاه(سه‌شنبه، 24 فروردین) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال برای افطاری‌های ساده و پخت سحری با رعایت موازین بهداشتی برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است اظهار داشت: تمامی مساجد و اماکن مذهبی گیلان در ایام ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان عنوان کرد: امسال دومین سالی است که مردم متدین ایران اسلامی ماه مبارک رمضان را در فضای بسته ویروس منحوس کرونا تجربه می‌کنند و با توجه به حضور پرشور آنان در مراسمات شب‌های قدر قرار شد تمامی مساجد ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با وقت مختصر در این ایام به فعالیت خود ادامه دهند.

 

مهدوی باز بودن تمامی مساجد و اماکن مذهبی استان گیلان در ایام ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان در شب‌های قدر هم برنامه‌ها حدود ۲ ساعت در فضای باز انجام می‌شود و با توجه به رعایت موازین بهداشتی و بحث فاصله‌گذاری اجتماعی مانعی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه امسال برنامه جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود اضافه کرد: با توجه به وضعیت کرونا فعالیت در فضای مجازی را بیشتر از گذشته مدنظر داریم اما در مساجد و اماکن مذهبی که فضای باز مناسبی داشته باشند مراسم جزء خوانی را در سراسر استان گیلان برگزار می‌کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان از حضور مبلغان مجرب در برخی از بوستان‌ها با هماهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری‌ها با هدف برگزاری مراسم جزء خوانی خبر داد و افزود: سازمان تبلیغات استان گیلان امسال برگزاری مسابقات تفسیر قرآن کریم را هم علاوه بر بحث جزء خوانی در دستور کار دارد.

 

مهدوی تجلیل از پیشکستونان و قاریان قرآن کریم را دیگر برنامه سازمان تبلیغات اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: تهیه افطاری‌های ساده، بسته‌های معیشتی و یا پخت سحری با رعایت بهداشت برای مناطق محروم از جمله اقداماتی است که تشکل‌های دینی استان گیلان در ماه مبارک رمضان امسال برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه روحانیون و تشکل‌های مذهبی استان در حوزه تهیه جهیزیه نوعروسان، برگزاری مراسمات گلریزان و یا آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نیز بسیار فعالانه عمل می‌کنند خاطرنشان کرد: انجام این دست از فعالیت‌ها در ماه مبارک رمضان توسط روحانیون و تشکل‌های مذهبی استمرار خواهد داشت.

 

 

پایان پیام/84

نظر شما