شناسهٔ خبر: 46649184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سلاخی سلامت در گوشت‌های آویزان شده در خیابان‌های کرمانشاه/ 1500 کیلو گوشت غیربهداشتی جمع‌آوری شد

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به معضل و دغدغه کشتار، نگهداری، عرضه دام و طیور در سطح شهرها، گفت: در شهرستان کرمانشاه از یک اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه حدود یک‌هزار و ۵۰۰ کیلو گوشت از کشتارهای خیابانی جمع‌آوری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین حیدری امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص طرح تشدید نظارت بر عرضه فراورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی است.

وی اولویت کاری سازمان را در نظارت بر سلامت عرضه و توزیع و همچنین پرسه کشتار دام طیور و فرآورده‌های شیلاتی و عرضه در بازار با رعایت پروسه‌های بهداشتی خلاصه کرد و گفت: در همین راستا در کشتارگاه دام و طیور ناظران فنی و بهداشتی جهت کنترل بر پرسه قبل، حین و بعد از کشتار دام و طیور نظارت کافی دارند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: نظارت همچنان از سوی سازمان وجود دارد، ولی در برخی از ماه‌ها براساس عرضه و تقاضا تشدید می‌یابد.

وی اضافه کرد: طرح تشدید نظارت‌ها از ابتدای اسفندماه شروع شده که علاوه بر دامپزشکان ناظر و مستقر در کشتارگاه از مجموعه ستاد و دامپزشکان خود هم برای این موضوع استفاده کرده‌ایم و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد. 

حیدری با بیان اینکه مسئول نظارت بر پرسه بهداشتی در کشتارگاه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: با هرگونه عرضه نگهداری و کشتار دام و طیور خارج از مجموعه کشتارگاه مخالف هستیم و انتظار داریم خیلی از دستگاه‌ها همسو با پرسه بهداشت ورود و در این چرخه به ما کمک کنند.

وی با اشاره به معضل و دغدغه کشتار، نگهداری، عرضه دام و طیور در سطح شهرها، افزود: کارگروه سلامت و امنیت غذایی داریم که دامپزشکی هم عضو آن هستیم و وظیفه مشخص برای آن تعریف شده به استناد بند ۲۰ ماه ۵۵ قانون شهرداری‌ها عرضه نگهداری دام در شهر خلاف است، کشتار غیرمجاز دام و طیور براساس تبصره یک ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی است.

حیدری گفت: خود هم شاهد کشتارهای خیابانی در برخی از محلات شهر کرمانشاه هستیم که در این راستا اکیپ‌های دامپزشکی برای برخورد نیازمند حمایت امنیتی و قضایی هستند.

کشف ۳۵ تن فرآورده خام غیربهداشتی دامی در کرمانشاه

حیدری اشاره‌ای به آمار اقدامات صورت گرفته از سوی دامپزشکی در سال ۹۹ داشت و گفت: بیش از ۸ هزار ۶۸۹ مورد بازرسی از مراکز مکان‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته که در قالب اکیپ‌های مشترک هم یک‌هزار و ۷۱ مورد بازرسی انجام شده و بیش از ۳۵ تن فرآورده غیربهداشتی جمع‌آوری شد.

وی تصریح کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۲۳۴ بوده که برای ۲۵ پرونده حکم صادر شده ۴۳۴ مورد پلمب شده است.

حیدری افزود: در شهرستان کرمانشاه از یک اسفند تا ۱۵ فروردین ماه، ۳ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده خام دامی صورت گرفته که بیش از ۱۶ تن فرآورده غیربهداشتی و نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ کیلو گوشت از کشتارهای خیابانی جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/پ

نظر شما