شناسهٔ خبر: 46648927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

۱۷۰ تخت آی سی یو در زنجان وجود دارد

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در سال ۹۳ تعداد تخت‌های آی سی یو در زنجان ۴۸ تخت بود و بعد از اجرای طرح تحول سلامت به ۷۰ تخت رسید و در حال حاضر هم ۱۷۰ تخت آی سی یو وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه سه شنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با بیماری کرونا در محل استانداری زنجان با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان خطرناک است، گفت: بیش از ۲۲ هزار و ۳۱ نفر طی ۱۴ ماه گذشته در مراکز درمانی استان زنجان بستری شدند.

وی اظهار کرد: طی چند روز گذشته بیش از ۲۳۱ هزار نفر به صورت سرپایی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند و بیش از ۲۵۳ هزار نفر نمونه برداری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان کل بیماران مثبت کرونایی را ۶۳ هزار و ۸۸۴ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: طی ۱۴ ماه گذشته یک هزار و ۲۳۴ نفر به علت بیماری کرونا در استان فوت شدند.

قزلباش گفت: در اسفند ماه هفت هزار و ۶۶۵ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کردند و در فروردین ماه این تعداد به ۱۳ هزار و ۷۳۸ نفر رسیده و دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه مراجعه کننده به مراکز درمانی ۶۰۰ نفر بود، ابراز داشت: این تعداد الان به یک هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در آذر ماه درصد تست‌های مثبت ۴۴ درصد بود، گفت: در حال حاضر درصد تست‌های مثبت چند برابر شده است و در پیک دوم و سوم اگر بستری‌های کرونایی ما ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر بود، در حال حاضر به ۷۷۰ بستری در روز رسیده است.

قزلباش با بیان اینکه مراکز ۱۶ ساعته در استان از ۱۱ مرکز به ۳۲ مرکز ارتقا یافته است، افزود: در سال ۹۳ تعداد تخت‌های آی سی یو ۴۸ تخت بود و بعد از اجرای طرح تحول سلامت به ۷۰ تخت رسید و در حال حاضر هم ۱۷۰ تخت آی سی یو وجود دارد و به ۲۰۰ تخت می‌رسد.

نظر شما