شناسهٔ خبر: 46648837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار زنجان:

رعایت پروتکل ها در زنجان۴۰ درصد کاهش دارد

زنجان-استاندار زنجان، گفت: رعایت پروتکل ها در استان طی فروردین ماه بیش از ۴۰ درصد کاهش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در محل استانداری زنجان با بیان اینکه وضعیت استان زنجان در خصوص بیماری کرونا خطر ناک است، گفت: تنها راه برون رفت و رهایی از این بیماری شوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی سرپایی در استان سه برابر و بستری‌ها هم ۶ برابر شده است، اظهار کرد: پی سی آر مثبت هم چهار برابر شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اسفند ماه از ۹۰ درصد امروز به ۵۰ درصد رسیده است، گفت: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان طی فروردین ماه بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

حقیقی بر لزوم تقویت استودیو سلامت در استان تاکید کرد و ابراز داشت: رسانه‌ها طی ۱۴ ماه گذشته در اطلاع رسانی و آموزش رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان فعالیت‌ها و اقدامات خوبی انجام دادند و باید امروز هم رسانه‌ها نسبت به تحقق این مهم بیشتر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه هر گونه دور همی در استان باید به کل جمع شود، گفت: دورهمی ها و برگزاری مراسم عزا و عروسی و خریدهای شب عید و سفرهای نوروزی باعث شد امروز کرونا نه تنها در کشور به تبع در استان هم جولان بدهد.

استاندار زنجان با اشاره به بازدید از مناطق مختلف شهر زنجان، گفت: با وجود وضعیت حاد کرونایی کنونی برخی ها این بیماری را شوخی تصور می کنند، ماسک استفاده نمی کنند و حتی برای اطمینان بخشی از افراد بی توجه تست سریع گرفته شد متاسفانه مثبت بودند که برخوردهای لازم انجام می شود. حقیقی افزود: در صورت تغییر نکردن در میزان رعایت پروتکل های بهداشتی استان به میزان ۹۵ درصد، نه تنها رنگ بندی شهرها تغییر نخواهد یافت بلکه به آمار بیماران سرپایی و بستری ها بیش از گذشته افزوده خواهد شد.

استاندار زنجان تاکید کرد: افراد بی توجه اجازه ندارند با جان دیگران بازی کنند و همین افراد بی‌توجه شمار مبتلایان و حتی بستری بیمارستان های استان را تشکیل می دهند، که در صورت رعایت کامل مشکلات به حداقل می رسید.

حقیقی با بیان اینکه در صورت همکاری و کمک به هم می توان در کوتاهترین زمان ممکن به این بیماری غلبه کرد، افزود: وضعیت کرونایی حاد زنجان نگران کننده است بطوری که میزان تست های کرونایی از بیش از ۲ هزار نفر بیش از یک‌هزار نفر مثبت هستند.

استاندار زنجان ابراز داشت: قبل از عید مراکز درمانی استان کمترین بیماران مبتلا به کرونا را داشت ولی امروز تمام مراکز درمانی استان درگیر این بیماری شدند.

حقیقی با بیان اینکه بیماری کرونا نسبت به گذشته وحشی‌تر و جهش یافته تر شده است، افزود: عدم رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی امروز فاجعه به بار آورده است.

وی با بیان اینکه انجام تست‌های کرونا از جمله راه‌های مبارزه با این ویروس است، افزود: انجام تست هم افزایش یافته است.

نظر شما