شناسهٔ خبر: 46648654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازگشت ۵۹ واحد به چرخه تولید در استان قزوین/تلاش دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات

استاندار قزوین گفت: سال گذشته، با حمایت‌های انجام شده، ۵۹ واحد تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند و امسال هم برای برداشتن موانع و کمک به رونق تولید همه ظرفیت‌ها بسیج شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین اظهار داشت: سال گذشته با حمایت‌های انجام شده ۵۹ واحد تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند و امسال هم برای برداشتن موانع و کمک به رونق تولید همه ظرفیت‌ها بسیج شده است. 

استاندار قزوین ادامه داد: برخی از موانعی که در تولید وجود دارد کشوری است و از اختیارات استان خارج است، اما تا آنجایی که در حوزه اختیارات استاندار و مدیران استانی باشد برای حل مشکل تولید کنندگان تلاش می‌شود.

جمالی پور عنوان کرد: رفع موانع تولید، دغدغه همه مدیران است و امروز همه دستگاه‌ها در این زمینه اختلافی ندارند و سطح همکاری آن‌ها بالا است.

این مقام مسوول بیان کرد: در سال جدید احداث بیمارستان هزار تختخوابی و انتقال آب از سد طالقان به ۱۴ شهر در دستور کار است به همین منظور برای پیشبرد این اهداف دیشب با یکی از بانک ها جلسه‌ای برگزار شد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: در این شرایط سخت، سال گذشته، توانستیم سد نهب، آزادراه ۱۶۰ کیلومتری غدیر را افتتاح کنیم و به زودی هم سد بالاخانلو و راه قزوین به الموت افتتاح می‌شود.

برای داشتن انتخابات پرشور منافع ملی باید در اولویت باشد

جمالی پور با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در انتخابات امسال هر چه قدر رئیس جمهور با رای بسیار بالایی انتخاب شود همه کشور‌های دنیا به ویژه دشمنان کشور نگاه دیگری به منتخب مردم خواهند داشت و در گفتگو‌ها رفتار متفاوت تری از خود نشان خواهند داد.

وی ادامه داد: برای داشتن انتخابات پرشور باید نگاه منافع ملی در سطح بالا و نگاه به منافع جریانی، گروهی و فردی در سطح پایین قرار بگیرد.

جمالی پور با بیان اینکه دشمن همه ظرفیت خود را به کار گرفته است تا نقش مردم را در انتخابات کمرنگ کند، گفت: برای مشارکت بیشتر مردم باید از اختلاف افکنی‌ها دوری و امید را در جامعه تزریق کرد.

استاندار گفت: امسال مشارکت داوطلبان شورا‌های روستا نسبت به دوره قبل بیشتر بود به طوری که همه روستا‌های واجد شرایط برای برگزاری انتخابات به حد نصاب رسیدند.

وی افزود: در انتخابات شورا‌های شهر، تعداد داوطلبان در دوره قبل هزار و ۲۰۰ نفر بود امسال به ۹۵۷ نفر رسید، ولی با این حال تعداد داوطلبان برای رقابت به حد نصاب رسیده است.

پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا

استاندار در ادامه با اشاره به عادی انگاری‌ها در شیوع کرونا گفت: در جلسه ستاد مقابله با کرونا مصوب شد با کسانی که ماسک نمی‌زنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی شود، این افراد به دادسرا معرفی خواهند شد و دانشگاه  علوم پزشکی نیز از آن‌ها شکایت خواهد کرد.

وی، حضور مردم در تجمعات، خرید‌های عید و سفر‌های نوروزی را از عوامل شروع موج چهارم کرونا دانست و گفت: بنا بر تجربیات گذشته هر جا که همکاری مردم و رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی بالا می‌رود شیوع کرونا کاهش می‌یابد، اما هر جا که عادی انگاری‌ها بیشتر شود و فاصله‌ها رعایت نشود کرونا از کنترل خارج می‌شود به همین منظور از مردم و اصناف خواسته می‌شود همچون ۱۴ ماه گذشته با مدیران و مسئولان همکاری کنند.

جمالی پور با اشاره به خسارت‌های وارد شده به اصناف افزود: سال گذشته دولت برای حمایت از مشاغل تسهیلاتی با نرخ ۱۲ درصد پرداخت و استان هم تا سقف ۵۰ میلیون تومان از مشاغل خرد و کوچک حمایت کرد.

وی افزود: متاسفانه به علت بی توجهی‌ها به دستورالعمل‌های بهداشتی بیمارستان صحرایی برپا شده و رنگ استان که پیش از سال جدید آبی بود به قرمز تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۶۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستان ‌ها بستری هستند که ۱۱۷ نفر از آنها بخش مراقبت های ویژه به سر می‌برند.

انتهای پیام/س

نظر شما