شناسهٔ خبر: 46648589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ملاقات رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا با رئیس جمهور قزاقستان

رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا در چارچوب سفر رسمی در قزاقستان با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آن لینده»، وزیر امور خارجه سوئد و رئیس فعلی سازمان امنیت و همکاری اروپا با «قاسم ژامرت تاکایف»، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

تاکایف در این ملاقات به اهمیت فوق العاده سفر لینده به قزاقستان هم به عنوان رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا و هم به عنوان رئیس نهاد دیپلماتیک سوئد اشاره کرد.

وی با تاکید بر پایبندی قاطع قزاقستان به اصول و ارزش‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا تعامل با این سازمان را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی «نورسلطان» عنوان کرد و برای همکاری نزدیکتر با سازمان امنیت و همکاری اروپا و هم کشورهای عضو آن ابراز آمادگی کرد.

تاکایف نتایج نشست تاریخی سازمان امنیت و همکاری اروپا که در سال 2010 در پایتخت قزاقستان برگزار شد را از نظر ایجاد انگیزه بیشتر برای توسعه سازمان مذکور بسیار مهم خواند.

وی ضمن بررسی دورنمای روابط دوجانبه گفت که «نورسلطان» انتظار دارد تا همکاری خود با سوئد را با تاکید بر زمینه‌های اقتصادی و بشردوستانه بیشتر تقویت کند.

رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا و وزیر امور خارجه سوئد به نوبه خود از تاکایف برای استقبال گرم تشکر و تاکید کرد که این سفر برای او به عنوان رئیس دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در اولویت است.

وی خاطرنشان کرد که سازمان امنیت و همکاری اروپا به همکاری با قزاقستان اهمیت بسیاری می‌دهد.

لینده در بخش دیگری در مورد اولین نتایج فعالیت‌های خود به عنوان رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد برنامه‌های کاری در آسیای مرکزی صحبت کرد.

در جریان این ملاقات چالش‌های کنونی و تهدیدات امنیتی در فضای وسیع اروپا و اورآسیا از «ونکوور» تا «ولادیوستوک» را بررسی و همچنین در مورد روش‌های اجرای اهداف پیش روی سازمان امنیت و همکاری اروپا در سه بعد فعالیت‌های آن، از جمله نظامی – سیاسی، اقتصادی – زیست محیطی و بشردوستانه، تبادل نظر صورت گرفت.

قبل از دیدار با تاکایف رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا و وزیر امور خارجه سوئد با «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار کرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما