شناسهٔ خبر: 46648473 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

ماسک هایتان را در خیابان رها نکنید

دوستی دامپزشک دارم که از من درخواست داشت که عاجزانه از مردم بخواهم که بعد از استفاده از ماسک، آنها را در خیابان رها نکنند

صاحب‌خبر -

شفاآنلاین> سلامت > از زمان اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی به منظور کاهش سرعت گسترش هم‌گیری بیماری کرونا با پدیده زشت و مورد مذمتی چون رها کردن ماسک‌های یکبار مصرف در خیابان‌ها و یا طبیعت هستیم که علاوه بر آن که سلامت انسانی را به خطر می‌اندازد خطر مهلکی هم برای حیات وحش و طبیعت به همراه دارد.

دوستی دامپزشک دارم که از من درخواست داشت که عاجزانه از مردم بخواهم که بعد از استفاده از ماسک، آنها را در خیابان رها نکنند. به این دلیل که ماسک‌ها بوهایی از انسان به خود می‌گیرد که باعث می‌شود سگ‌ها به آن علاقه مند شوند و آنها را بخورند. بنا به گفته این دامپزشک هفته‌ای دو یا سه سگ را به دلیل استفاده از این ماسک‌ها عمل جراحی می‌کند. از همین رو استدعا دارم از آنجایی که ما ایرانی‌ها به فرهنگ گذشته خود می‌بالیم از رها کردن ماسک هایمان در خیابان و طبیعت که بسیار خطرناک است خودداری کنیم.

از سوی دیگر علاوه بر خطرات زیست محیطی، رها کردن ماسک‌ها در خیابان‌ها زشتی و پلشتی تولید می‌کند و باعث انتقال بیماری می‌شود در این میان زحمت‌هایی که کارگران شهرداری برای جمع‌آوری آنها می‌کشند که دیگر جای خود دارد. واقعاً جای خجالت دارد که مردم بخواهند ماسک هایشان را رها کنند چرا که این ماسک‌ها در جوی آب‌ها جمع می‌شوند و جلوی آب را می‌گیرند. به طور کلی این رفتار شایسته‌ای نیست که متاسفانه از مردم ما سر می‌زند.

چقدر باید بیخیال باشیم که به خودمان این اجازه را بدهیم که با رها کردن ماسک‌ها در خیابان فردی را بیمار کنیم صرفا برای آنکه نشان دهیم چقدر بی‌مسئولیتیم.اسماعیل کهرم/ روزنامه آفتاب یزد

نظر شما