شناسهٔ خبر: 46648404 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولیانوف: ایران همواره در اقدامات برجامی شفاف بوده است/ باید بر احیای برجام تمرکز کنیم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به شفاف‌سازی‌ کاظم غریب ‌آبادی در مورد تصمیم ایران بر شفاف بودن تهران در گام‌های برجامی خود تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به شفاف‌سازی‌های کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین در خصوص غنی‌سازی ۶۰ درصدی در توئیتی در حساب کاربری خود نوشت: «ایران همواره در زمینه کاهش تعهدات برجامی خود کاملا شفاف بوده است. نیازی به گفتن این مسئله نیست که ما از این اقدام خرسند نیستیم اما عادت داریم که بزرگ فکر کنیم. ما باید بر احیای برجام تمرکز کنیم نه مشکلات فعلی. اگر موفق شویم، این مسئله و موضوعات دیگر به زودی مرتفع خواهند شد».

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین ساعاتی پیش درباره غنی‌سازی ۶٠ درصد گفت: برابر نامه و اطلاعات طراحی که در بعدازظهر روز سه شنبه تحویل آژانس بین المللی انرژی اتمی شد، غنی سازی ۶۰ درصدی در دو زنجیره از سانتریفیوژ‌های جدید IR4 و IR6 در نطنز انجام می‌شود.

او افزود: فرآیند فنی از همین روز آغاز شده و پیش بینی می‌شود هفته بعد اورانیوم با غنای ۶۰ درصد برداشت شود.

پیش از این نیز در اولین واکنش به تصمیم ایران برای غنی ‌سازی ۶۰ درصدی، این دیپلمات ارشد روس در پیامی توییتری نوشته بود: «کسانی که اقدام به خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز کردند، احتمالاً می‌خواستند روند احیای برجام را کند کنند. اما آنها احتمال عوارض جانبی قابل توجه این موضوع را دست کم گرفته بودند.»

پیشتر وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده بود حادثه‌ای که روز یکشنبه در تأسیسات نطنز ایران به وقوع پیوست، به شکست تلاش‌ها برای احیای برجام منجر نشود.

نیویورک تایمز نیز به نقل از منابعی مدعی شد که حادثه نطنز در نتیجه انفجاری رخ داد که رژیم صهیونیستی مسبب آن بود.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران درباره این حادثه گفت که رژیم صهیونیستی عامل این حادثه است و هدفش از این کار، «برهم زدن گفت‌وگو‌ها برسر برجام» است.

انتهای پیام/

نظر شما