شناسهٔ خبر: 46648395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان

اولویت ما در ماده27 جذب سرمایه گذاران در راستای توسعه ورزش استان سمنان می باشد

مصطفی مرادی: ورود بخش خصوصی مهمترین راهبرد برای اتمام طرح های نیمه تمام ورزشی به منظور موفقیت روزافزون ورزشکاران این استان در میادین ملی و بین المللی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ؛ مصطفی مرادی گفت:بر اساس قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت در سال 93 که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده در ماده 27 آن امکان واگذاری طرح های تملک دارایی و سرمایه ای جدید،نیمه تمام،تکمیل شده و آماده بهره برداری با حفظ کاربری موجود به بخش غیر دولتی وجود دارد که در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان به عنوان یکی از نهادهای دولتی فعال و موثر در حوزه مشارکت با بخش غیر دولتی کارگروه واگذاری ،مستند به دستورالعمل واگذاری پروژه های ماده 27 تشکیل داده که پس از درج آگهی فراخوان ، شناسایی و جذب سرمایه گذار اقدام شد.
وی افزود:در جلسه مذکور که با حضور اعضای کارگروه اداره کل و همچنین نمایندگان ادارات بازرسی ،بازرگانی ، برنامه و بودجه ، استانداری ، اقتصاد و دارایی و دادگستری ضمن دعوت از سرمایه گذران متقاضی در باره پروژه ی خوابگاه و سلف سرویس مجموعه ورزشی شهید چمران و شرایط و نحوه سرمایه گذاری آنان گفتگو و تبادل نظر شد که در پایان با موافقت انجام شده شیوه اجرای پروژه مذکو ربراساس قوانین و مقررات مشخص و ابلاغ شد .
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان اظهار داشت: پروژه تعمیر و و تجهیز خوابگاه و سلف سرویس شهید چمران سمنان از طریق ماده 27 الحاق (2)با مشارکت بخش خصوصی در تاریخ 13اسفند99 و باسرمایه گذاری بیش از 170میلیارد ریال آغاز به کار کردو در این راستا بخشی از سرمایه گذاری مذکور از طریق تبصره 19توسط دولت تامین و از مدت زمان بهره برداری آن کسر می گردد.
مصطفی مرادی با بیان این که برخی از زیرساخت های ورزشی استان که مدت زمان زیادی از ساخت و احداث آنها می گذرد و دچار فرسودگی کامل شده اند به بخش خصوصی واگذار شده است خاطر نشان کرد: یکی از قدیمی ترین و همچنین تنها خوابگاه و سلف سرویس ورزشی شهرستان سمنان می باشد که با گذشت زمان برخی زیرساخت‌ها و تجهیزات آن دچار تخریب شده و سالها بلااستفاده بود که با واگذاری به بخش خصوصی مقرر است کمتر از ده ماه جهت ارائه خدمات به ورزشکاران و عموم مردم شریف سمنان بازسازی و با ایجاد فضای سبز و درختکاری و گل کاری طراوت تازه ای به این مجموعه ورزشی بخشد.
وی نبود خوابگاه در مرکز استان را یکی از مشکلات مهم ورزش استان در میزبانی مسابقات ورزشی دانست و گفت: بابهره برداری از خوابگاه و مهمانسرای تالار پذیرایی مجموعه ورزشی چمران ،به امید خدا شاهد تحول در میزبانی ها و مرتفع شدن یکی از موانع اصلی در این امر خواهیم بود.
مرادی افزود : ورود بخش خصوصی مهمترین راهبرد برای اتمام طرح های نیمه تمام ورزشی به منظور موفقیت روزافزون ورزشکاران این استان در میادین ملی و بین المللی است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر اعتبارات دولتی جوابگوی تکمیل تمامی پروژه های نیمه تمام استان در ورزش نیست و ماده 27 یک فرصت استثنایی برای افرادی است که شرایط و علاقه لازم برای سرمایه گذاری در ورزش را دارند.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان درخاتمه تاکید کرد: همکاران ما در حوزه ستادی وزارت ورزش و جوانان همواره در تلاشند تا در اجرایی نمودن سیاستهای کلان دولت همراه و همگام با دولتمردان در سطح کشور اقدامات شایانی صورت دهند که جای تشکر و قدردانی دارد و در همین راستا مجموعه استانداری سمنان و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در کنار سیاست های اداره کل ورزش و جوانان استان در اجرایی نمودن اهداف کلان دولت ؛همگی دست به دست هم خواهیم داد و امیدواریم در این استان نیز بتوانیم اقدامات عملیاتی و ویژه و شایانی در این خصوص صورت پذیرد.

نظر شما