شناسهٔ خبر: 46648018 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

قهرمانی اروپا فرصت خوبی برای تیراندازان است

هاشمی: اردوی بازی‌های آسیایی باید از حالا آغاز شود

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: باید سریعتر به فکر برگزاری اردوهای مجزایی برای آمادگی حضور در بازیهای آسیایی باشیم چون این رویداد تنها یک سال بعد از المپیک برگزار خواهد شد و این زمان اصلا کافی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، الهام هاشمی در خصوص اردوهای تیم ملی تفنگ اظهار کرد: اردوی تیم ملی تفنگ از ۱۵ فروردین شروع شده است و ۶ ملی پوش به این اردو دعوت شده‌اند. اردوها تا اواخر خرداد با همین تعداد ادامه خواهد داشت و بعد از این تاریخ تمرینات با ۴ تیرانداز اعزامی به المپیک ادامه خواهد داشت.

 

سرمربی تیم ملی تفنگ در ادامه گفت: ان‌شاءالله از این اردو به تدریج در تفنگ بادی تیراندازان برای رسیدن به رکوردهای واقعی شان آماده می شوند اما در رشته سه وضعیت برای رسیدن به سطح آمادگی قابل قبول نیاز به تامین فشنگ یا اعزام به اردوهای برون مرزی دارند تا بتوانند تمرین با فشنگ داشته باشند.

 

وی در خصوص عدم اعزام المپیکی های تفنگ به مسابقات جام جهانی هند گفت: ترجیح داده شده بود که به خاطر حفظ سلامتی، همه ورزشکاران به این مسابقات اعزام نشوند. از طرف دیگر هم اکثر مسابقاتی که برای آمادگی المپیکی ها در نظر داشتیم کنسل شدند بنابراین بلافاصله پس از بازگشت از هند برای پیدا کردن مسابقه و مکان مناسب برای تمرین با فشنگ، اقدام کردیم و تقریبا کل استراحت یک هفته ای عید را به این مهم پرداختیم. 

 

هاشمی در ادامه افزود: حتی برنامه ریزی مسابقات جدید را در کمیته فنی کنفدراسیون آسیا و کمیته مربیان فدراسیون جهانی مطرح کرده بودم که علیرغم استقبال سایر اعضا در نهایت پاسخ این بود که باتوجه به شیوع کرونا و محدودیت زمانی چنین امکانی وجود ندارد. اما فدراسیون جهانی پیشنهاد داد که ما به صورت میهمان در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کنیم که این فرصت بسیار خوبی است. 

 

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: همچنین با توجه به نبود فشنگ ورزشی مناسب در کشور و مذاکراتی که در این مورد داشتم و با موافقت و همکاری بسیار خوب فدراسیون قرار بر این شد که قبل از قهرمانی اروپا، اردوهای تمرینی و احتمالا مسابقات دوستانه ای در دو کشور همسایه میزبان قهرمانی اروپا یعنی صربستان و مجارستان داشته باشیم و سپس در این مسابقات که آخرین پنجره توزیع سهمیه المپیک برای کشورهای اروپایی است و قطعا سطح خیلی بالایی خواهد داشت شرکت کنیم.

 

وی در خصوص زمان برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا و اردوهای تدارکاتی گفت: مسابقات قهرمانی اروپا از ابتدای خردادماه در کرواسی برگزار خواهد شد. امیدوارم بتوانیم حداقل سه هفته قبل از آن مسابقات اردوی تدارکاتی داشته باشیم تا حداقل تیراندازان المپیکی بتوانند آن سه هفته را با فشنگ مناسب و کافی تمرین کنند. 

 

او در خصوص زمان برگزاری جام جهانی باکو و تعداد ورزشکاران اعزامی نیز گفت: جام جهانی باکو از اول تیرماه آغاز می شود که ان‌شاءالله افراد اعزامی به المپیک به این مسابقات اعزام خواهند شد. باتوجه به عدم اعزام المپیکی‌های تفنگ به مسابقات هند قطعا حضور آنها در مسابقات باکو الزامی است و امیدوارم شرایط، اجازه این کار را بدهد. 

 

سرمربی تیم ملی تفنگ به آغاز اردوهای تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی 2022 اشاره کرد و گفت: یکی از نگرانی‌های بزرگ من این است که باتوجه به وضعیت کرونا از سال گذشته هیچ اردویی برای جوانان و نوجوانان نداشته‌ایم که امیدوارم فدراسیون بتواند هرچه سریعتر با درایت این مشکل را حل کند و حداقل در زمانهایی که کشور از نظر کرونا در وضعیت بهتری قرار دارد اردوهای مجزایی داشته باشیم.

 

هاشمی گفت: با توجه به نزدیکی به المپیک و کم شدن تعداد ملی پوشان حاضر در اردو باید سریعتر به فکر برگزاری اردوهای مجزایی برای آمادگی حضور در بازیهای آسیایی باشیم چرا که باتوجه به تعویق یکساله المپیک، بازیهای آسیایی این دوره تنها یک سال بعد از المپیک برگزار خواهد شد و این زمان اصلا کافی نیست. ایران یکی از قدرتهای تیراندازی آسیاست و نباید این موقعیت را از دست بدهیم چرا که کشورهای آسیایی دیگر در حال آماده سازی ورزشکارانشان برای حضور قدرتمند در این رقابتها هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما