شناسهٔ خبر: 46648008 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

علوم پزشکی: ۹۰ درصد آزمایش های کرونا در قم ویروس انگلیسی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در آزمایش‌های به عمل آمده از نمونه‌های کرونایی در قم ۹۰ درصد موارد، ویروس انگلیسی جهش یافته بود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در آزمایش‌های به عمل آمده از نمونه‌های کرونایی در قم ۹۰ درصد موارد، ویروس انگلیسی جهش یافته بود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رضا قدیر در جلسه اضطراری ستاد کرونا ویروس این دانشگاه اظهار داشت: شاهد شیب صعودی میزان ابتلا و بستری و همچنین مرگ و میرها در قم هستیم که بسیار نگران کننده است.

وی در خصوص وضعیت بیمارستان‌ها نیز گفت: بخش مراقبت‌های ویژه دوم بیمارستان امیرالمومنین(ع) به دلیل زیاد شدن بیماران بدحال آماده و مقرر شد تا تمامی بیمارستان‌ها علاوه بر پذیرش بیمار کرونایی، بستری موقت هم داشته باشند.

وی تاکید کرد: سرعت رشد ویروس چهار برابر شده و میزان ابتلا نیز ۲.۷ برابر ویروس کلاسیک وهان بوده و مهمترین سیاست ما باید تمرکز بر کانون های پر ازدحام باشد.

قم از روز هجدهم فروردین‌ماه در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد و تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها در حال افزایش است به نحوی که تنها در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۴ فروردین ماه جاری هشت تَن جان خود را از دست دادند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما