شناسهٔ خبر: 46647992 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شکستی دیگر برای آمریکا؛

طالبان: با حضور نظامیان خارجی در هیچ نشستی شرکت نمی کنیم

کابل - ایرنا - سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان اعلام کرد تا زمانی که تمام نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند، این گروه در هیچ نشست صلحی در باره این کشور شرکت نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «محمدنعیم وردک» امروز چهارشنبه در توئیتی این موضوع را اعلام کرد. این تصمیم گروه طالبان پس از آن گرفته شده است که آمریکا اعلام کرد نیروهای این کشور تا ماه سپتامبر در افغانستان حضور خواهند داشت و این تصمیم آمریکا خشم طالبان را برانگیخته است.

گروه طالبان پیش از این نیز هشدار داده بودند که اگر نیروهای خارجی در ماه می این کشور را ترک نکنند، آنها در حمله به نظامیان خارجی تجدید نظر خواهند کرد و مسئولیت آن را نیز برعهده آمریکا دانسته بودند.

نشست استانبول ترکیه برای صلح افغانستان قرار بود در ۱۶ آوریل تحت ریاست ترکیه، سازمان ملل متحد و قطر برگزار شود و گزارش‌ها حاکی از آن بود که در این نشست نوع نظام آینده، تقسیم قدرت و ایجاد دولت مشارکتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که پیش از این طالبان گفته بود که آمادگی ندارند در نشست ۱۶ آوریل در ترکیه حضور یابند اما اکنون آن را بطور کامل رد کرده اند.

با این اعلامیه گروه طالبان اکنون نشست ترکیه برای افغانستان که با تلاش زیاد آمریکا راه اندازی شده بود، بطور کامل شکست خورد.

نظر شما