شناسهٔ خبر: 46647588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم لامرد و مهر خبرداد؛

تصویب آزادراه لامرد - پارسیان در بودجه ۱۴۰۰

لامرد- نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس از تصویب پروژه کلیدی آزادراه لامرد-پارسیان در بودجه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدموسی موسوی با بیان اینکه این آزادراه حلقه اتصال مناطق ویژه اقتصادی جنوب کشور و کریدور جدید ارتباطی جنوب غرب به مرکز به شمار می‌رود، اظهار داشت: علیرغم اهمیت زایدالوصف این پروژه، با کمال تأسف شاهد تعطیلی این محور طی سالیان اخیر بودیم.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجالس نهم و یازدهم افزود: در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیشنهاد اضافه شدن این محور استراتژیک به پیوست شماره یک بودجه و اخذ کدریف اختصاصی را به کمیسیون عمران و کمیسیون تلفیق ارائه دادم که خوشبختانه با پیگیری‌های متعدد این مهم به تصویب مجلس رسید و اکنون این پروژه با چندین میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۱۴۰۰ درج شده است.

وی افزود: برای ازسرگیری آزادراه نیازمند سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی هستیم که در این راستا تلاش‌های زیادی داشته و به پیشرفت‌های خوبی هم رسیدیم، اما تغییرات مدیریتی سبب شد کار به تعویق بیفتد.

رئیس سابق مجمع نمایندگان فارس در مجلس با بیان اینکه اگر با تغییرات مدیریتی مواجه نمی‌شدیم تاکنون این پروژه را آغاز کرده بودیم، افزود: به‌عنوان نمونه پس از چندین‌ماه پیگیری، درنهایت ایمیدرو جهت مشارکت ۵۰ درصدی در این پروژه اعلام آمادگی کرد، اما قبل از آنکه تفاهم‌نامه نهایی به امضا برسد وزیر صنعت جعفری را به‌عنوان مدیرعامل جدید ایمیدرو منصوب کرد.

وی با بیان اینکه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء هم همین اتفاق تکرار شد، افزود: پس از برگزاری جلساتی در قرارگاه و توافق صورت‌گرفته با فرمانده قرارگاه طی نامه مکتوب به وزارت راه آمادگی خود برای مشارکت ۲۰ درصدی در این پروژه را اعلام کرد، اما درست قبل از امضای تفاهم‌نامه نهایی، آقای محمد از مسئولیت خود کناره‌گیری کرد.

موسوی با بیان اینکه این تغییرات مدیریتی سبب از دست رفتن زمان شد و به‌ناچار مجبور شدیم همان مسیر را مجدداً طی کنیم، افزود: طی ۱۰ ماهی که از شروع بکار مجلس می‌گذرد، ۱۰ جلسه با مدیرعامل سابق و فعلی ایمیدرو داشته‌ایم و با رایزنی‌های صورت‌گرفته با مسئولین جدید ایمیدرو و قرارگاه خاتم، الحمدلله ابهامات برطرف شده و با همراهی قابل تقدیر مدیران قرارگاه، ان‌شاءالله بزودی این تفاهم‌نامه به امضا نهایی خواهد رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه امیدواریم پس از چندین‌سال توقف، این محور استراتژیک جان تازه بگیرد، خاطرنشان کرد: با تصویب آزادراه لامرد-پارسیان در بودجه ۱۴۰۰، اکنون وزارت راه هم به‌طور رسمی در این پروژه مشارکت خواهد کرد که این موضوع سبب دلگرمی سایر سرمایه‌گذاران می‌شود.

پروژه آزادراه لامرد-پارسیان با طول تقریبی ۴۸ کیلومتر و برآورد اولیه ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار، مسیر دسترسی استان فارس به دریا و حلقه اتصال مناطق ویژه اقتصادی پارسیان و لامرد به شمار می‌رود.

نظر شما