شناسهٔ خبر: 46647440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل ارتباطات فارس خبر داد:

ارتقاء اینترنت روستایی در فارس تا پایان اردیبهشت ماه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس اعلام کرد که تا روز ارتباطات مصادف با ۲۷ اردیبهشت، ۱۰۰ سایت روستایی موجود تلفن همراه در استان به نسل سوم و چهارم ارتقا پیدا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

مهرداد سهرابی با اشاره به مصوبات سفر سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فارس گفت: در بخش مصوبات مربوط به توسعه ارتباطات روستایی و برای اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار باقیمانده استان به شبکه ملی اطلاعات که کمتر از ۹ درصد کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را شامل می‌شود و همچنین بهبود پوشش اینترنت پرسرعت در روستاها، ارتقا ۱۰۰ سایت موجود در برنامه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره ارتباطات فارس، سهرابی افزود: تاکنون تجهیزات ۶۴ سایت نصب شده و درصدد هستیم با تجهیز سایت‌های باقیمانده تا پایان اردیبهشت ماه، شاهد تکمیل اجرای این سایت‌ها در استان باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سایت‌ها که از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین اعتبار شده است، بیش از ۱۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

سهرابی یادآور شد: همچنین دسترسی ۱۰۳ هزار و ۷۵۵ نفر در قالب  ۳۰ هزار و ۳۴ خانوار به خدمات شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار  فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما