شناسهٔ خبر: 46647357 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ خبر مهم برای بازارهای امروز / سهامداران در انتظار رشدی دیگر

روز گذشته برخلاف دو بازار ارز و طلا که کاهش قیمت را تجربه کردند، شاخص بازار سهام بالاخره مثبت شد. آیا این روند ادامه خواهد داشت؟

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، ۱۰ خبری که احتمالا بر بازارها تاثیر بگذارند در زیر آمده است:

ـ روز سه‌شنبه‌ دلار ۲۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۴هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

ـ قیمت طلا و سکه دیروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی و با پیروی از کاهش نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۳۹۱ هزار تومان رسید.

ـ مهشید داداش زاده، کارشناس بازار سرمایه گفت: آینده بازار با توجه به شرایط، در یک حالت تعادلی-صعودی قرار دارد. با توجه به تحرکات مثبت در معاملات دیروز، احتمالا شاخص همچنان روند صعودی را حداقل برای امروز ادامه می‌دهد.

ـ وزیر بهداشت گفت: بارها به مردم گفته‌ام که با لطف خدا و برآوردی که می‌کنم، واکسن ملی ما در بهار امسال تزریق می‌شود.

ـ اولین طرح پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۰ از امروز آغاز می‌شود. جزئیات آن را در گزارش «پیش‌فروش ایران خودرو سال ۱۴۰۰» می‌توانید بخوانید.

ـ سال گذشته حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت نسبت به مدت مشابه سال قبلش ۱۸۹ درصد افزایش داشته و چین، آلمان و امارات بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را در کشور انجام داده‌اند.

ـ معاون خرید شرکت ذوب‌آهن اصفهان از کمبود مواد اولیه آهن‌دار خبر داد و گفت می‌توان یکی از دلایل لغو افزایش سرمایه نماد ذوب‌ آهن را کمبود مواد اولیه برای خط تولید این شرکت دانست.

ـ عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد.

ـ مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار اوراق بدهی ۱۰ هلدینگ بزرگ در بازار سرمایه از شنبه خبر داد.

ـ لیدر بازار کریپتوکارنسی بعد از دست و پنجه نرم کردن با مقاومت ۶۰ هزار دلاری دیروز به صورت ناگهانی حدود ۳ هزار دلار رشد کرد و به ۶۳ هزار دلار رسید..

آخرین اخبار درباره چشم‌انداز بازار سهام را در صفحه بورس دنبال کنید.

نظر شما