شناسهٔ خبر: 46646654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

نایب‌رییس اتاق ایران:

تغییر قانون اتاق مورد استقبال بخش خصوصی است

سلاح‌ورزی نایب‌رییس اتاق ایران معتقد است که اصلاح قانون اتاق بازرگانی برای اعتلای جایگاه بخش خصوصی خواهد بود؛ بخش خصوصی در این مسیر با مجلس همراهی، همدلی و همکاری می‌کند.

صاحب‌خبر -

سلاح‌ورزی نایب‌رییس اتاق ایران معتقد است که اصلاح قانون اتاق بازرگانی برای اعتلای جایگاه بخش خصوصی خواهد بود؛ بخش خصوصی در این مسیر با مجلس همراهی، همدلی و همکاری می‌کند.

مدتی قبل طرح «اصلاح قانون اتاق بازرگانی» با امضای 55 نفر از نمایندگان به مجلس تقدیم شد؛ همان زمان نمایندگان بخش‌خصوصی در اتاق ایران عنوان کردند که مدت‌هاست درخواست اصلاح قانون فعلی اتاق که در سال 1369 به تصویب رسیده است را ارایه داده‌اند.در ادامه در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس به پیشنهاد رییس اتاق ایران، ‌طرح اصلاح این قانون در دستور کار قرار گرفت و بر اساس تصمیم کمیسیون اقتصادی مجلس، وظیفه بررسی جزییات اصلاحیه قانون اتاق بازرگانی و تکمیل آن، به کارگروهی مشترک سپرده شد که اعضای آن را نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز پژوهش‌های اتاق ایران، کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکیل می‌دهند.

حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رییس اتاق ایران به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: یکی از وظایف و ماموریت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس تدوین، تصویب، اصلاح و تغییر قوانین است؛ لذا طرح و تصویب یا اصلاح هر قانونی جزو اختیارات نمایندگان مردم است.

سلاح‌ورزی می‌افزاید: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یکی از نهادهای اقتصادی پرسابقه است؛ مسلما قانون این نهاد پرسابقه هم قدیمی خواهد بود، هر چند در طول زمان‌های متعدد این قانون بارها اصلاح شده است.

وی اظهار می‌کند: همه ما متفق‌القول هستیم که قانون اتاق بازرگانی نیاز به اصلاح و به‌روز شدن دارد. برای همین اعضای اتاق ایران از قبل به ضرورت اصلاح قانون تاکید داشتند.سلاح‌ورزی ادامه می‌دهد: خوشبختانه در این دوره نمایندگان مجلس هم بر اصلاح قانون اتاق بازرگانی تاکید کرده و این نکته مورد استقبال اتاق ایران و اعضای هیات نمایندگان قرار گرفته است. خواسته اعضای اتاق ایران هم اصلاح قانون است. 

سلاح‌ورزی تصریح می‌کند: خوشبختانه ترکیبی از اقتصاددان‌ها و حقوق‌دان‌هایی که تسلط و اشراف کافی به موضوع اقتصادی و ضرورت حضور پررنگ بخش خصوصی در اقتصاد دارند، در مجلس یازدهم حضور دارند و این مساله باعث شده که این اقدام بهترین اقدام و بهترین فرصت برای اصلاح قانون اتاق بازرگانی باشد.

به گفته او، در حال حاضر جلسه‌های مشترک برگزار می‌شود و امیدواریم این طرح پیشنهادی در زمان مورد توافق آماده شود و به کمیسیون اقتصادی مجلس ارایه شود.سلاح‌ورزی تاکید می‌کند: وظیفه نمایندگان مجلس اصلاح، تغییر و تصویب قانون است و هر تصمیمی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی درنهایت بگیرند، برای اتاق ایران ارزشمند خواهد بود؛ ما در اتاق ایران معتقد هستیم که مجلس شورای اسلامی جز اعتلا و تقویت بخش خصوصی هیچ هدف دیگری ندارد و این کار ارزشمند هم برای کمک به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

 

نظر شما