شناسهٔ خبر: 46644219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مساجد کانون تعلیم و تربیت اسلامی قرار گیرند

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: با توجه به نامگذاری شعار سال مبنی بر تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها از طرف مقام معظم رهبری در حوزه‌های علمیه نیز باید بر تولیدات فرهنگی و دینی خود بیافزاییم و موانع را از بین ببریم باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان صبح امروز در کارگاه آموزشی و جلسه توجیهی تواصی به حق ویژه مبلغین و امامان روستا شهرستان خرم آباد با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه رشد و کمال و گسترش فضیلت‌های دینی است، اظهار داشت: این فضیلت‌ها از درون حوزه‌های علمیه می‌جوشد و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ مرکز تربیت، تعلیم، تعلم و پرورش عالمان، اندیشمندان، فرهیختگان و مفاخر بزرگی بوده‌ است.

وی با بیان اینکه مدارس علمیه در لرستان و روحانیون استان به برجستگی‌هایی از جهت علمی و معنوی نائل شده‌اند، تصریح کرد: مدارس علمیه محل جوششی بوده است که تعلیم و تعلم اسلامی شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در مقطع انقلاب اسلامی فرصتی برای روحانیت فراهم شد تا ارتباط و تعاملش با مردم هم در داخل کشور و هم در بیرون از کشور به صورت وسیع و گسترده فراهم شود و ما باید از این فرصت نهایت بهره برداری و استفاده را ببریم.

شاهرخی یادآور شد: آنچه که ما در تاریخ این یک قرن اخیر مشاهده می‌کنیم، در کشور ما با حضور رضا خان پهلوی بر مسند قدرت و ارتحال مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری، حوزه‌های علمیه مورد تهاجم قرار گرفتند و آنچنان عرصه را به حوزه علمیه و روحانیت تنگ کردند که در حوزه علمیه قم که مرکز و کانونی برای تربیت دانشمندان علوم اسلامی است روحانیون مجبور می‌شوند روزها به اطراف پناه ببرند و در بیرون از شهر به مباحثه علمی و مطالعه بپردازند و شب‌ها یا به مدرسه علمیه یا به منزل برگردند.

وی با تاکید بر اینکه در دل همین سختی‌ها و دشواری‌ها و سختی‌های معیشتی، امام (ره) سربرافراشت و توانست جریان سازی سالم فرهنگی، دینی، متنفذ و تأثیرگذار را در جامعه ایجاد کند، افزود: این جریان دینی و فرهنگی مورد هجمه‌های متعدد قرار گرفت اما در سال ۴۲ از حالت دفاعی بیرون آمد و حالت تهاجمی گرفت، نایستاد تا مورد ضربه واقع شود، این جریان فعال سالم، دینی و تأثیرگذار در مدت ۱۵ سال با تهاجمش نظام سلطه و نظام طاغوت و استبداد را برچید و از بین برد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: هر کجا این جریان سازی سالم فرهنگی و دینی شکل بگیرد که از وظایف همه روحانیت است، می‌تواند آن کار عظیم و کار بسیار مهم را انجام بدهد و خوشبختانه روحانیون امروزه دارای این ظرفیت و توانایی هستند در همین راستا باید از این ظرفیت‌ها استفاده و از حالت بالقوه به حالت بالفعل تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه چگونه مساجد را کانون تعلیم و تربیت اسلامی قرار دهیم، تصریح کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال مبنی بر تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها از طرف مقام معظم رهبری در حوزه‌های علمیه نیز باید بر تولیدات فرهنگی و دینی خود بیافزاییم و موانع را از بین ببریم باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: اینکه چگونه بتوانیم جوانان و نوجوانان را در مساجد حفظ کنیم نیازمند به شیوه‌های مختلفی است، باید بتوانیم این پیوند را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات و نشست‌های هم اندیشی مبلغان دینی اظهار داشت: مبلغان و طلاب باید موفقیت‌های یکدیگر را تبادل نظر کنند و چالش‌های پیش رو را در جلسات هم اندیشی مورد بررسی قرار دهند.

شاهرخی افزود: در سال حمایت از تولید و مانع زدایی‌ها روحانیت و حوزه های علمیه باید در بحث تعلیم، تربیت و ارتقا دینی امروز از دیروز بهتر باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سفر اخیر قوه قضائیه به استان لرستان عنوان کرد: در سفر اخیر آیت الله رئیسی بنا شد چندین کارخانه استان که مشکل قضایی دارند تعیین تکلیف شوند ولی نباید اینگونه باشد که رئیس قوه دیگری به استان بیاید و مابقی موانع را برطرف کند بلکه رئیس دادگستری استان به عنوان  جانشین رئیس قوه قضائیه و استانداربه عنوان جانشین رئیس جمهور و همچنین سایر دستگاه‌ها به عنوان نمایندگان وزرا جهت رفع موانع و مشکلات استان اقدام کنند. 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه نیاز داریم همراه با آن پیشرفت اقتصادی ارتقای فرهنگ دینی هم محقق شود و این به دست روحانیت قابل انجام است، تصریح کرد: مهم این است که بتوانیم آن جریان سازی فعال فرهنگی و دینی را حاکم کنیم و خروجی آن تربیت جوانان مؤمن، انقلابی، پای کار، معنویت گرا، اخلاق مدار و عدالت خواه است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، باید اقدامات حوزه توسعه و گسترش فرهنگ دینی را به صورت کیفی و با قوت پیش ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما