شناسهٔ خبر: 46641364 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

داورزنی: با برنامه ریزی واکسیناسیون ملی پوشان انجام شد/ والیبال ایران می‌تواند میزبان رقابت‌های مختلف شود

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص واکسیناسیون کادر فنی و بازیکنان تیم ملی والیبال و میزبانی مسابقات جوانان جهان توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص واکسیناسیون کادر فنی و بازیکنان تیم ملی والیبال اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال المپیک را در پیش داریم و قبل از المپیک هم تیم ملی والیبال کشورمان باید در لیگ ملت‌ها حضور داشته باشد سال بسیار سخت و حساسی است. برای اینکه سلامت کادر فنی و بازیکنان را تضمین کنیم به اعضای کادرفنی و بازیکنان واکسن زدیم تا بازیکنان با خیال راحت در اردو‌های تیم ملی و مسابقات حاضر شوند. یکی از الزامات حضور ما در المپیک رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

او افزود: طبق برنامه ریزی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش امروز والیبالیست‌های تیم ملی واکسن دریافت کردند. امروز اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم ملی مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کردند. طبق برنامه باید در مراحل بعدی هم این واکسن را دریافت کنند.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به میزبانی‌های گذشته ایران از مسابقات گفت: فدراسیون والیبال در ۳ دهه گذشته میزبان مسابقات آسیایی و جهانی بوده است. ۹ سال است که به صورت مداوم میزبان لیگ ملت‌ها هستیم. در سال ۱۳۹۹ قرار بود میزبان مسابقات آسیایی جوانان و نوجوانان در تهران و شیراز میزبان باشیم، اما این مسابقات لغو شد. ما در سال ۱۴۰۰ میزبان مسابقات جوانان جهان هستیم. در سال ۲۰۱۷ قهرمان نوجوانان جهان و در سال ۲۰۱۹ قهرمان جوانان بودیم.

او ادامه داد: اقتدار والیبال ایران در عرصه بین المللی به حدی است که بتواند میزبانی کند. به هر ترتیب حضور در هیئت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا و عرصه جهانی باعث شده است تا ارتباط‌های خوبی را داشته باشیم و بتوانیم میزبانی‌های جدیدی را کسب کنیم. از طرفی هم نباید از اقتدار تیم‌های ملی خودمان غافل بشویم. در میزبانی‌های گذشته از کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی نمره قبولی گرفتیم.

او تصریح کرد: ما در سال ۱۴۰۰ میزبان مسابقات جهانی جوانان و در سال ۱۴۰۱ میزبان مسابقات آسیایی هستیم که در تقویم فدراسیون قرار دارد. ما در اکثر موارد می‌توانیم میزان مسابقات مختلف باشیم، اما سطح مسابقات هم مهم است. ما به دنبال میزبانی از مسابقات معتبر آسیایی و جهانی هستیم. جزو کشور‌های اول برای مسابقات بین المللی هستیم.

داورزنی درباره میزبانی از مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آسیا عنوان داشت: در حال حاضر کشور چین نمی‌تواند میزبان رقابت‌ها قهرمانی والیبال ساحلی آسیا باشد. بعد از این موضوع از ما درخواست شد تا مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آسیا را بر عهده بگیریم. در این خصوص هم ایران، قطر و تایلند شرایط خود را برای میزبانی اعلام کردند. در این مسابقات شانس بیشتری داریم.

او خاطر نشان کرد: بازیکنان لژیونر پس از اتمام لیگ اروپا به ایران باز خواهند گشت و واکسن کرونا را هم دریافت خواهند کرد. حدود ۸ روز دیگر لژیونر‌ها به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما