شناسهٔ خبر: 46639875 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

تزریق نقدینگی به بورس موثر بود؟

تزریق نقدینگی به بازار سهام تصویب شد و اثرات مثبتی را برای روند معاملات در جریان سه‌شنبه داشت. روند مثبت ادامه خواهد داشت؟

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر روز گذشته در نشست آنلاین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی تصویب شد.

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز به این نکته اشاره کرد که بازار سرمایه در جریان معاملات دیروز (دوشنبه) فارغ از سیگنال‌های بیرونی برخی از تحرکات را ثبت کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تصویب تزریق نقدینگی در جلسه دیروز توضیح داد: بازار در جریان معاملات امروز یک واکنش مثبتی را نشان داد. این واکنش در نمادهای شاخص‌ساز بیش‌تر دیده شد و درگیر صف‌های خرید شدند. حقوقی‌ها در چند وقت اخیر با فروش سهام روبه‌رو بودند، اما امروز تشکیل صف خرید دادند.

الیاس کردی معتقد است: اگر قرار است بازار با توجه به تزریق این نقدینگی روند مثبتی را طی کند، باید این نکته را در نظر گرفت که تنها عدد شاخص اهمیت ندارد. زمانی که فقط عدد شاخص مهم باشد، تنها به شاخص‌سازها توجه می‌شود. اگر کل بازار مهم باشد، باید یک نگاه وسیع‌تری به نمادها داشته باشیم که با این نگاه متوجه درگیری تعداد زیادی از نمادهای قفل در صف فروش می‌شویم.

او در ادامه برای موثر بودن تزریق نقدینگی توضیح داد: باید به دو نکته توجه کرد. اقداماتی انجام شود که سیگنال‌های بهتر و عمیق‌تری به بازار داده شود. اگر با یک برنامه‌ریزی درست اخباری که بصورت پراکنده منتشر می‌شود را با جمع‌آوری ابزارها و قوانینی که برای بورس گرفته می‌شود، تاثیرات خوبی برای بازار داشته باشد.

پیام الیاس کردی در پایان گفت: این نکته که برای بهبود شرایط بازار تلاش می‌کند، قابل تامل است. امیدواریم که این تدابیر برای بهبود شرایط بازار ادامه‌دار باشد./تجارت نیوز

نظر شما