شناسهٔ خبر: 46638655 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش بینی برداشت بیش از۷۲۰ هزار تن چغندر قند در خوزستان

مدیر جهاد کشاورزی شوش گفت: عملیات برداشت این محصول تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از۷۲۰ هزار تن برداشت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گودرز بهرامیان مدیر جهاد کشاورزی شوش با پیش بینی برداشت ۶۰ تن محصول چغندرقند در هر هکتار گفت: برداشت محصول چغندرقند از سطح ۱۲هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در شمال خوزستان آغاز شد که عملیات برداشت این محصول تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد وپیش بینی می‌شود بیش از۷۲۰ هزار تن برداشت شود.

او با اشاره به نقش کشت چغندر قند در اراضی کشاورزی افزود: کشت این محصول موجب اصلاح ساختار خاک، افزایش مواد آلی، کنترل بیماری‌ها و علف‌های هرز و همچنین اشتغالزایی می‌شود به گونه‌ای که کشت هر هکتار چغندرقند به طور متوسط برای ۲ تا ۳ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و برای بیش از۷۰۰ کشاورز نان آوری دارد.

بهرامیان اظهار داشت: سطح زیرکشت چغندر قند در شوش را معادل ۶۵ درصد کل سطح زیر کشت این محصول در خوزستان است که  برای تحویل محصول چغندرقند به کارخانه قند شوش در شمال خوزستان قرارداد منعقد شده است تا به این مراکز انتقال داده شود.

کشاورزان شوش با تولید سالانه حدود ۲/۳میلیون تن محصول نقش مهمی در تولید انواع محصولات به ویژه گندم، ذرت دانه‌ای و چغندرقند دارند.

انتهای پیام/ی

نظر شما