شناسهٔ خبر: 46638160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۰۰ برنامه محتوایی در فضای مجازی از سوی کتابخانه‌های خمین تولید شد

خمین - ایرنا - سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی خمین گفت: ۶۰۰ برنامه محتوایی در فضای مجازی در قالب ۴۰ ساعت از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون از سوی کتابخانه های این شهرستان تولید شده است.

صاحب‌خبر -

اشرف شمسی روز سه شنبه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی خمین افزود: این برنامه‌ها شامل وبینارهای تخصصی، نقد کتاب، قصه گویی، نشست کتابخوان، معرفی کتاب، نمایشگاه کتاب‌های نورسیده، شاهنامه خوانی و رونمایی از کتاب می‌شود. 
  وی بیان کرد: شرایط کرونایی، فضای کار کردن نهاد کتابخانه ها را متفاوت کرده اما کتابداران  از بستر فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده می کنند.
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خمین اضافه کرد: کتابداران این شهرستان با خلاقیت و نوآوری در این زمینه بسیار پویا و فعال وارد عمل شده اند.
معاون سیاسی و اجتماعی و امنیتی فرمانداری خمین نیز در این کارگروه گفت: نهاد کتابخانه ها نقش مهمی در بخش فرهنگی جامعه دارد و موفقیت این مجموعه مستلزم حمایت همه نهادها و ارگان‌ها است.
حسن انصاری تاکید کرد: به دلیل شرایط کرونا و لزوم ماندن شهروندان در منزل تولید برنامه های ورزشی و مفرح برای ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر باید در دستور کار تمام نهادها قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان خمین بستری هستند، ادامه داد: شمار روان باختگان بیشتر از جان باختگان این بیماری است و جامعه به آرامش روحی و تقویت انگیزه شهروندان نیاز دارد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری خمین گفت: ماسک زدن و رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم به اقدامات فرهنگی و آموزشی نیاز دارد و برخوردهای سلبی کارساز نیست.
انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم همکاری برخی دستگاه های اجرایی شهرستان در اجرای قانون تسهیل ازدواج تصریح کرد: هریک از ادارات باید براساس وظایف ابلاغی برنامه‌هایی را تنظیم و اعلام کنند.
وی با اشاره به پایلوت بودن خمین در اجرای قانون تسهیل ازدواج تاکید کرد: به منظور اجرای این قانون، تخصیص کمک خیران استان مرکزی به این شهرستان ضروری است.
رییس اداره ورزش و جوانان خمین نیز گفت: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز ورزشی و مدارس سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی و جسمی در بین نوجوانان و خانواده ها شده است.
سعید امجدی افزود: آموزش و پرورش شهرستان باید در حوزه پخش برنامه‌های ورزشی و افزایش تحرک دانش آموزان اقدامات بیشتری انجام دهد.
وی ادامه داد: برنامه‌های ورزشی خوبی از سوی هیات ورزش همگانی خمین تهیه و در فضای منتشر شده است.

شهرستان خمین دارای ۶ باب کتابخانه عمومی است.

نظر شما