شناسهٔ خبر: 46637252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

در جهت ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی انجام شد؛

دیدار سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با استاندار

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان به منظور بررسی مسائل جاری کتابخانه‌های عمومی استان با فریدون همتی، استاندار هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، امینه دریانورد، سرپرست اداره‌کل به منظور بررسی مسائل جاری کتابخانه‌های عمومی استان با فریدون همتی، استاندار هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دریانورد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان، بیان کرد: توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی در استان جز با حمایت و پشتیبانی مسئولان ارشد محقق نمی‌شود.

وی با تقدیر از حمایت استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با تزریق اعتبارات مورد نیاز تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و پیگیری وصول نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها از سوی اداره‌کل امور شهری استانداری بخشی از مشکلات کتابخانه‌ها رفع شده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های استان هرمزگان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اهتمام بیشتر شهرداری‌ها به پرداخت مطالبات کتابخانه‌ها، بتوانیم اهداف بلندمدت خود را طبق برنامه پیش برده و شاخص‌های کتاب و کتابخوانی را در استان ارتقا بخشیم.

وی با تقدیر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی گفت: در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا با وجود شرایط حاکم بر جامعه، کتابداران اقدامات بسیار خوبی در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام داده‌اند که امیدواریم در سال جاری با جدیت و گستره بیشتری انجام شود.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز با تأکید بر اهمیت وجود زیرساخت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی میزان و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان افراد جامعه است.

وی افزود: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی استان باید با جدیت تمام پیگیری و از همه ظرفیت‌ها هم در سطح ملی و هم در سطح استانی برای تکمیل این پروژه شاخص استفاده شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: در سه سال گذشته با تخصیص اعتبارات مناسب این پروژه از حالت راکد خارج شده و عملیات عمرانی آن در حال اجرا است. امیدواریم با حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور این پروژه تکمیل و کتابخانه مرکزی افتتاح شود.

برچسب‌ها:

نظر شما