شناسهٔ خبر: 46635977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار زنجان:

هدف‌گذاری برنامه "نهضت ساخت داخل" در زنجان ۲۴۵ درصد محقق شد

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: هدف گذاری سال گذشته در راستای نهضت ساخت داخل برای این استان به ارزش ۶۶ میلیون دلار بود که این رقم در پایان سال با رشد ۲۴۵ درصدی به مرز ۱۶۲ میلیون دلار رسید.

صاحب‌خبر -

فتح الله حقیقی روز سه شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه موضوع نهضت ساخت داخل، امر مهمی است و علاوه بر نشان دادن توانمندی داخلی، قدرت و پیشرفت علمی صنایع را نشان می دهد، افزود: بر اساس گزارش مرکز ساخت داخل کشور، استان زنجان در این زمینه در کنار استانهای قطب اقتصادی همچون تهران، اصفهان، مرکزی و کرمان توانست رتبه برتر را کسب کند و این توفیق بزرگی برای زنجان است.

وی ادامه داد: سال گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع استان زنجان نیز عملکرد خوبی داشت و ما در میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید، رتبه سوم کشور را کسب کردیم که این امر حاکی از توانمندی شبکه بانکی و هماهنگی مدیران اجرایی استان است.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های جهش تولید استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه های تولیدی در استان اجرایی شد که فقط ۹ درصد از آن ها کلنگ زنی بود و طرح های اجرا شده فراتر از پروژه های جهش تولید نیز بود.

وی با بیان اینکه ۱۱ پروژه از ۲۶ پروژه جهش تولید استان به بهره برداری رسیده است، افزود: هفت پروژه دیگر نیز تا پایان شهریور امسال افتتاح می شود و هشت پروژه باقیمانده پیشرفتهای قابل توجهی دارند و لازم است پیگیری عملیاتی برای به سرانجام رساندن آن ها در دستور کار قرار گیرد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به تعریف پروژه های اقتصادی مقاومتی برای سال جاری در استان اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد طرح ها به منظور تعیین پروژه های اقتصادی مقاومتی برای سال ۱۴۰۰، به موضوع فناوری و فعالیت های دانش بینان اختصاص پیدا کرده که این موضوع مهمی است چرا که چنین طرح هایی به عنوان موضوعات بین رشته ای از اهمیت زیادی در دنیای امروز برخوردارند.

نظر شما