شناسهٔ خبر: 46635962 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی:

تحمل پذیرش خطر ضرورت کارآفرینی است

امانی گفت: بکارگیری شیوه جدید برای تولید محصول قدیمی، از مهمترین فعالیتهایی است که یک کارآفرین باید انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور ارتقاء توانمندی مستعدان‌برتر در حوزة کارآفرینی و ترغیب آنان به راه‌اندازی کسب‌وکار نوپا، کارگاه «چگونه کارآفرین شویم» با همکاری بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی و دانشگاه علوم‌پزشکی استان برگزار شد.

در این کارگاه، امیر امانی؛ عضو هیئت‌علمی و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی مفاهیمی مانند ایده, خلاقیت, نوآوری, اختراع, کارآفرینی و بوم کسب‌وکار را تبیین کرد و سپس مثال‌هایی در خصوص چارچوب‌های خشک ذهنی و نحوه شکستن آن‌ها و خلاء شدن بیان کرد.

وی افزود: در کارآفرینی باید موقعیت‌ها و فرصت‌هایی فراهم باشد تا منابع را دوباره با هم ترکیب و یکی و فرصت سود و منفعت را حاصل کند؛ این یعنی توسعه و پیشرفت یک‌ برنامه و طرح تجاری.

امانی ادامه داد: کارآفرین باید تفاوت‌های بین افراد مثل دسترسی ویژه به رابطه‌ها را بشناسد و توانایی تشخیص اطلاعات درباره فرصت‌ها را داشته باشد. علاوه بر آن، تحمل پذیرش خطر برای یک کارآفرین ضرورت است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه فرایند کارآفرینی نیاز به سازمان‌دهی افراد و منابع مالی دارد، تصریح کرد: معرفی یک کالای جدید، بکارگیری شیوه جدید برای تولید محصول قدیمی، ایجاد بازار جدید برای محصول موجود، کشف و بکارگیری یک منبع جدید برای تأمین مواد اولیه و ایجاد ساختار جدید برای صنعت موجود، از مهمترین فعالیت‌هایی است که یک کارآفرین باید انجام دهد.

در پایان این برنامه برخی از آموزش‌های لازم به صورت عملی ارائه شد.

نظر شما