شناسهٔ خبر: 46633154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور:

برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در کرمانشاه آمادگی داریم

زهرا مرادی

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور از آمادگی ارتش برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی در کرمانشاه در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

امیر فرهاد آریانفر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آمادگی ارتش برای ایجاد بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی در موج جدید این بیماری، اظهار کرد: آمادگی داریم در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بر اساس دستور ستاد کل نیروهای مسلح  در مدت کوتاهی بیمارستان صحرایی را برای پذیرش بیماران کرونایی در هر جای استان کرمانشاه راه‌اندازی کنیم، البته تاکنون درخواستی در این زمینه نداشته‌ایم.

آریانفر با بیان اینکه در هر جای استان نیاز باشد برای راه اندازی بیمارستان صحرایی آمادگی داریم، گفت: این بیمارستان در صورت راه اندازی ظرفیت بستری تا 80 نفر را خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور اشاره ای هم به سابقه راه اندازی بیمارستان صحرایی در مدت زمان کم در استان کرمانشاه داشت و  گفت:  ارتش در جریان زلزله 7.3 ریشتری سال 1396 در مدت زمان کوتاهی بیمارستان صحرایی را برای خدمات رسانی مطلوب به زلزله زدگان در شهرستان سرپل ذهاب برپا کرد که به عنوان اولین بیمارستان صحرایی برپا شده در منطقه خدمات قابل قبولی را به زلزله زدگان ارائه داد. پس آن هم چندین بار درجریان همایش پیاده روی اربعین در کمتر از 48 ساعت این بیمارستان صحرایی برای خدامت رسانی به بیماران برپا شد.

آریانفر در ادامه با بیان اینکه ارتش از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کرمانشاه به صورت جدی در میدان بوده، گفت: ارتش در بخش های مختلفی مثل بیماریابی و درمان، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده و... اقدامات زیادی را از ابتدای شیوع بیماری کرونا انجام داده است.

وی تصریح کرد: در حوزه مقابله با بیماری کرونا با تمام توان در کنار مردم بوده و از هیچ تلاشی برای خدمات رسانی به مردم دریغ نخواهیم کرد.

اخیرا مسئولین استان اعلام کرده اند در صورت افزایش بیماران مبتلا به کرونا به بیش از دو هزار نفر باید به سمت راه اندازی بیمارستان صحرایی برویم.
 انتهای پیام
 

نظر شما